Carsharingový startup Ajo.cz shání miliony, dohromady jich chce pět

Ajo.cz shání miliony. Carsharingový startup Ajo.cz vstupuje na investment-crowdfundingovou platformu Fundlift. Od investorů chce výměnou za podíl ve firmě získat tři miliony korun. Další dva miliony mu pak přidá Jihomoravské inovační centrum.

O této online platformě pro sdílení aut jsme psali začátkem roku, když se stal jedním ze tří projektů vybraných do akcelerátoru JIC Master. V rubrice Startup týdne nám zakladatel Jaromír Klimek popsal, jak vznik nápad v tomto odvětví podnikat: „Hledal jsem, kudy dále rozšířit své aktivity. Lákalo mě něco s přesahem mimo internet a všiml jsem si, že v ČR je v carsharingu prakticky mrtvo.“

V případě úspěchu kampaně na Fundliftu už ale mrtvo nebude. Právě s pomocí získané investice hodlá Ajo.cz rozšířit flotilu aut, posílit tým a expandovat carsharing do dalších měst včetně Prahy a Ostravy. JIC projektu miliony přidá právě pokud uspěje na Fundliftu. Pak by šlo o druhou investici inovačního centra, respektive JIC Ventures.

ajo aplikace

„Naši službu provozujeme již přes dva roky v Brně, kde dnes máme flotilu 11 aut, zhruba 200 klientů a vidíme skutečný zájem zákazníků, kteří se opakovaně vrací. Velikost českého trhu, měřeno budoucím obratem, vidíme ve stovkách miliónů korun při ziskovosti 25 až 35 procent. Carsharing má podporu brněnského i pražského magistrátu, které vidí přínos naší služby v uvolnění dopravního zatížení měst, a to především ohledně parkovacích míst, protože jedno sdílené auto nahradí zhruba deset aut v osobním vlastnictví,“ popisuje službu Klimek.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Vtipná reklama Budvaru loví opilce ve vyhledávání na Centrum.cz

Tohle nás pobavilo. Když v těchto dnech po návratu z vánočního večírku nebo rodinné oslavy sednete k vyhledávání na Centrum.cz a z logických důvodů se vám nepodaří zadat dotaz úplně bez chybičky, je slušná šance, že na vás vyskočí nenápadná reklama na nealkoholický Budvar (vtípky o tom, že musíte být teda pořádně na hadry, když místo na Googlu hledáte na Centru, nechme pro tentokrát stranou).
Přečtěte si více

Google připomíná Doodlem havárii mimozemšťanů

Víte, co se stalo přesně před šestašedesáti lety v americkém Roswellu? Přistálo tam UFO. Nebo havarovalo. A nebo bylo sestřeleno. A nebo se taky možná nic z toho nestalo. Jak to doopravdy bylo, ví jen několik vyvolených. Co je ale fakt je nejnovější Doodle od Googlu dnes tuto historickou (ne)událost připomíná interaktivní hrou.