Startup ContentKing, poskytující řešení SEO analýzy, oznámil investici ve výši 350 tisíc eur (8,95 milionu korun). Holandští business angel investoři v brněnské společnosti získali přibližně desetiprocentní podíl, díky čemuž je valuace firmy 89 milionů korun.
„Tato investice je fantastickým potvrzením toho, že naše vize, nápady a práce fungují. Jsem neuvěřitelně pyšný na to, čeho náš tým dosáhl. Tento dodatečný kapitál poslouží právě pro další podporu růstu našeho týmu a marketingových aktivit,“ uvedl CEO společnosti Vincent van Scherpenseel.
Van Scherpenseel startup založil společně se Stevenem van Vessumem (COO), se kterým vedl digitální marketingovou agenturu osm let. Kvůli své nespokojenosti s nedostatkem aktivních analytických nástrojů se rozhodli svoji předchozí společnost prodat a z těchto příjmů rozběhnout ContentKing.
Na Googlu je pouze jedna první pozice
Jejich řešení založené na chytrých algoritmech nepřetržitě monitoruje a kontroluje web, nabízí agenturám, e-shopům a dalším online subjektům být viditelnější pro vyhledávače i snadněji zvládat neočekávané změny. Podle vlastních vyjádření aktuálně hlídá desítky milionů stránek a mezi jeho zákazníky patří třeba TNT, Kentico, British Telecom nebo Mitsubishi.
„Již od začátku jsme měli jasnou představu: pokud vyhledávače neustále sledují vaše webové stránky, pak by to měly zvládnout i vaše analytické nástroje. Na Googlu je pouze jedna první pozice. Pokud je na vašem webu nějaký technický problém nebo nečekaná změna v obsahu a vy nereagujete včas, ztrácíte ji a vaše konkurence tím získává výhodu,“ popisuje Vincent van Scherpenseel.
Jak dodává, ContentKing by měl být schopný uživatele na nečekané změny sám upozornit a dát jim příležitost vyřešit problémy předtím, než si je návštěvníci nebo vyhledávače vůbec všimnou.