Český startup Survio na tvorbu online dotazníků oznámil překročení hranice 1,5 milionu zákazníků. Podle společnosti založené před pěti lety to znamená přerod startupu na výkonnou a na světovém trhu dobře saturovanou firmu.
„Nyní se můžeme soustředit na další zlepšování a vytváření nových standardů v oblasti online výzkumů. Růst je především jasným ukazatelem, že jdeme správnou cestou a zároveň odměnou za naše úsilí. Hlavním hnacím motorem pro dosažení takového množství uživatelů bylo naše přesvědčení se nevzdat, i když bylo mnoho okamžiků, kdy jsme to málem všechno ukončili,“ uvedl CEO Ondřej Coufalík.
Hranici jednoho milionu zákazníků přitom Survio překonalo v loňském březnu, pokoření hranice dvou milionů očekává v průběhu tohoto roku. Coufalík dále uvedl, že při růstu firmě hodně pomohla také investice od partnera Webnode – konkrétně 1,5 milionu ještě z roku 2012, kdy Survio vzniklo.
„V průběhu roku 2015 už jsme byli v černých číslech a rok 2016 nám dovolil malinko si oddechnout, protože se nám podařilo stabilizovat růst a zaměřit se na detaily a vývoj nového produktu,“ pokračoval Coufalík.
Aktuálně je Survio dostupné v patnácti jazykových mutacích a plánuje další, konkrétně ještě letos dvě. Počet jazyků není limitován počtem zemí, mezi hlavní regiony patří Evropa a Latinská Amerika. Postupně se chystá i do Spojených států.
„Aktuálně ve světě existuje 206 států a Survio má uživatele ve 196 z nich. Opravdu, samotné nás to mile překvapilo. Můžeme říct, že jsme všude tam, kde je civilizace. Samozřejmě, že v některých zemích se jedná o jednotky či desítky uživatelů, ale přesto se tímto číslem můžeme pochlubit,“ říká Coufalík.
Kromě expanze Survio plánuje další novinky – letos spustí novou verzi na zcela nové platformě založené na prvcích umělé inteligence. Ta by měla pomoct při usnadnění procesu přípravy a realizace dotazníkového průzkumu, včetně automatické kontroly správnosti a relevantnosti odpovědí.
Survio v číslech
- Trvalo 4,5 roku získat první 1 milion uživatelů. Metu 2 milionů uživatelů věří, že překoná ještě letos. Dynamika růstu je v tomto ohledu pozitivní.
- Meziročně růst o 50 procent zaznamenává už pátý rok po sobě. Největší radost má z toho, že si růst dokáže financovat samo z toho, co vydělá.
- Přepočteno na papírové dotazníky, zachránilo Survio více než 11,5 tisíce stromů.
- Má uživatele ve více než 190 zemích (z toho dva na Antarktidě).
- Aktivně inzeruje na více než 30 trzích světa – čeká ho vstup do USA.
- Má 15 lokalizací, ve kterých poskytuje i podporu.
- V Surviu bylo vytvořeno již více než 10 milionů dotazníků a nasbíráno přes půl miliardy odpovědí.
- Téměř celý tým se nachází v kancelářich v Brně – 13 core členů týmu, další 2 jsou pro latinskoamerický region v Brazílii a Mexiku, s externisty je součástí týmu necelých 25 lidí.
- Nejvíce uživatelů má v Holandsku, Brazílii, České republice, Rusku, Polsku, Německu, Španělsku, Itálii, Mexiku a Francii.
- Prodává ve více než 60 zemích světa v místních měnách a lokálními platebními metodami.
- Investora aktuálně nehledá, ale nebrání se možnostem, jednání v minulosti vedli i s áčkovými globálními fondy. Nabízejí se nějaké otevřené příležitosti a také čeká na správný okamžik a vstup do USA. Což je velký krok a teprve se ukáže, co vše bude potřeba.