Abychom parafrázovali klasiku od BESIPu: o firmách koluje množství polopravd, omylů a mýtů, a bohužel, někteří zákazníci se podle nich řídí. Naštěstí je tu řešení, které dkáže zákaznickou komunikaci kontrolovat. Již delší dobu fungující start-up blueKiwi začal v rámci expanze nabízet některé ze svých služeb zdarma. Především umožňuje spojit veškerou vnější komunikaci týkající se firmy do jednoho kanálu a dál s těmito informacemi pracovat.
Na každém šprochu…
Všechny relevantní informace proudící skrze Facebook, Twitter, RSS vlákna a další média systém automaticky roztřídí a formou diskuzních fór sbírá nejen kritiku, ale i další zajímavé myšlenky a názory uživatelské základny, které často zbytečně zapadnou. Podstatné je, že blueKiwi jde ještě o jeden krok dál a v rámci svého softwaru nabízí integrovaného poradce, který má mimochodem vlastní virtuální identitu a jmenuje se Alice.
Alice pak na základě získaných informací vytváří konkrétní doporučení pro své skutečné kolegy, kteří mají firemní komunikaci a práci se zpětnou vazbou na starosti. Nápady se tak nemají jen vršit v hlubinách systému, ale výsledkem je filtrování podstatných ohlasů a přínosných myšlenek a jejich skutečné začlenění do firemní politiky. Pravda, nebude to asi vždycky zrovna příjemné čtení, ale alespoň jde o skutečné názory v jejich pravé podobě.