Akcelerátor Google hledá startupy, kterým pomůže prosadit se ve světě

Společnost Google po pilotním ročníku projektu Exportní akcelerátor pomůže dalším českým firmám s expanzí na zahraniční trhy pomocí digitálního marketingu. Vzdělávací projekt odstartuje v polovině dubna, přičemž uzávěrka přihlášek je již v neděli 20. března. Iniciativa je součástí celoročního programu Googlu „Pomáháme Česku růst,“ jehož hlavním pilířem je posílení digitálních dovedností podnikatelů, firem a studentů.

Exportní akcelerátor je série bezplatných školení a workshopů. Jak napovídá název, je určen firmám plánujícím vstup na první zahraniční trh nebo expanzi do dalších zemí. Na velikosti společnosti přitom nezáleží. Školení budou vedeny významnými osobnostmi české a slovenské marketingové scény.

Do programu budou vybrány firmy, které v co nejvyšší míře splní dvě základní kritéria. „Hlavním kritériem pro přijetí do programu bude exportní potenciál produktů nebo služeb přihlášených firem. Důležitá je také ambice navýšit tempo růstu na cizích trzích s využitím digitálního marketingu,“ vysvětluje Jan Poštulka, Export manager Googlu pro Česko a Slovensko.

Oproti předešlému ročníku plánuje Google několik zlepšení. Na základě zpětné vazby se plánuje dotknout i dalších pro exportéry klíčových témat – mimo digitálního marketingu například distribuce, cenotvorby nebo právních záležitostí.

V roce 2015 projekt absolvovalo 12 firem, převážně z oblasti IT a technologií. “Výsledky loňského ročníku ukázaly, že podpora firem prostřednictvím Exportního akcelerátoru dává velký smysl a přináší velmi rychle výsledky. Firmy, které se do projektu zapojily, od té doby pronikly na desítky nových trhů, úspěšně uvedly na trh nové produkty nebo si našly nové investory,” říká Jan Vraný, obchodní ředitel českého Googlu.

„Je zbytečné opakovat chyby, kterých se při vstupu na nové trhy dopustili ostatní. V Exportním akcelerátoru máte možnost využít podporu od Googlu, partnerských agentur a úspěšných exportérů, a tím výrazně zvýšit své šance na úspěch. Vyzbrojíme firmy potřebnými nástroji, pomůžeme jim najít vhodné trhy a uspět na nich,“ doplňuje Vraný.

Jako úspěšné účastníky akcelerátoru Google uvádí třeba AngelCam, které se podařilo získat významného investora, nebo AppSatori. Podle posouzení odborníků dokázaly firmy zvolit správnou strategii, nastartovaly novou fázi růstu a nyní se intenzivně zaměřují na vybrané trhy.

Tak třeba společnosti AppSatori pomohla účast rychle nastartovat adopci jejich nástroje SignatureSatori určeného pro nastavení podpisu v e-mailu. Firma se může pochlubit, že celkem lidé odeslali už přes 20 milionů e-mailových podpisů nastavených její aplikací. „Exportní akcelerátor nám pomohl lépe pochopit logiku fungování globálního trhu a usnadnil pozicování našeho produktu. Díky propojení podobných firem jsme získali cenné know-how nejen od globálních společností, ale také od kolegů, kteří řeší stejné typy problémů jako my,“ říká Ivan Kutil, growth hacking manager produktu SignatureSatori.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Ve sklepě s Janem Jelínkem o tom, proč se z agentur stávají inkubátory

Světy startupů a digitálních agentur k sobě měly vždy blízko. Jak zájmem o technologie a přitažlivostí pro podobný typ lidí, tak pojetím inovace a kreativity, jejímž principem je podle creative bitch agentury 2FRESH Honzy Jelínka "nebát se dělat chyby a zkoušet nové věci". Možná i proto nyní tahle firma chystá vlastní malý inkubátor a není zdaleka jediná, kdo uvažuje tímto způsobem.
Přečtěte si více

Mladí Češi hledají nové Silicon Valley v Asii. Kdo tam už zabodoval a proč by měla startupisty zajímat

Úspěšní startupisté se potkávají v Asii. Začíná se to stávat nepsaným pravidlem těch, kteří jsou v různých fázích budování obrovského byznysu. Asie má tendenci stát se novým Sillicon Valley. Nabízí toho totiž hodně: od ochotných investorů přes přátelské obchodní prostředí až po řadu organizací pro cizince. Zkrátka se stává vstupní branou do světa byznysu, a toho využívají i Češi. Několika úspěšných jsme se proto zeptali na jejich zkušenosti i na to, jak prostě v regionu začít.