15 let z pohledu nákupního košíku Apple, Yahoo, Amazonu, Googlu a Facebooku

Nákupní horečka zachvátí každou firmu aspoň jednou. Otázkou ale je, jak dokáží velké firmy se získaným týmem pracovat. Občas se to zadaří, ale velké korporace mohou zadupat i nadějný startup.

Kdo nakupoval, kdy, jak často a za kolik. Na tyto základní otázky odpovídá luxusní interaktivní infografika od Simply Business. Každý bod reprezentuje jeden nákup s cenou, pokud byla zveřejněna. Grafika, exkluzivně pro server Techcrunch, tak krásně zobrazila nákupní jízdu, kterou rozjela Marissa Mayer hned potom, co byla jmenována šéfkou Yahoo.

akvizice

Zajímavé je sledovat akvizice Applu, který kupuje firmy především hlavně kvůli technologiím. A to přesto, že Steve Jobs považoval akvizice jako selhání v inovování. Facebook si zase kupuje hlavně podíl na trhu v kombinaci se talentovými akvizicemi.

  • Apple – Anobit ($390 milionů), AuthenTec ($356 milionů)
  • Amazon – Zappos ($900 milionů), Kiva Systems ($775 milionů)
  • Google – Motorola Mobility ($12.5 miliard), Nest ($3.2 miliardy), DoubleClick ($3.1 miliardy), YouTube ($1.65 miliardy)
  • Yahoo – Broadcast.com ($5 miliard), Overture ($1.83 miliardy), Tumblr ($1.1 miliardy)
  • Facebook – WhatsApp ($19 miliard), Instagram ($1 miliarda)

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Služba WalkSource konečně dostala Česko do Y Combinatoru

Jakub Vysoký se jako první Čech může pochlubit tím, že se svým startupem úspěšně prošel nejprestižnějším akcelerátorem světa. Zatímco jiné mety jako 500startups, Seedcamp či Springboard už české týmy dobyly, ta nejvyšší jim až donedávna unikala. Teď už to neplatí. WalkSource se zúčastnil letního běhu Y Combinatoru a následně se mu podařilo získat také seed investici na další fungování.