Zynga má problémy. Facebooku vydělává málo a propouští

Stejně rychle, jako vystoupala k někdejší slávě, nyní Zynga pomalu skomírá. Její akcie jsou ani ne po roce od vstupu na burzu na pouhé čtvrtině nabídkové ceny a společnost začíná ve velkém propouštět. Její výsledky netěší ani Facebook, pro který znamenají nižší příjmy.

Není to tak dlouho, co Zynga zprostředkovávala Facebooku skoro pětinu jeho příjmů, povedlo se jí to v roce 2011. Během prvního pololetí 2012 se nicméně přínos Zyngy pro Facebook snížil, na prostředcích vydělaných sociální sítí se herní společnost podílela již jen ze 14 procent. Včera, během představení čtvrtletních výsledků Facebooku, si Mark Zuckerberg postěžoval, že příjmy od Zyngy v oblasti plateb nadále klesají, za uplynulé tři měsíce o 20 procent.

Zynga ale má větší problémy, než že je z ní zklamaný Mark Zuckerberg. Společnost od loňského vstupu na burzu, který se sám o sobě nijak zvlášť nevydařil (během prvního dne akcie ztratily 5 procent), klesla na pouhou čtvrtinu své ceny. Z 10 dolarů za akcii, za které upisovala primární emisi, Zynga od loňského prosince sestoupala až na současných 2,2 dolaru (uzavření včerejšího obchodování). Cena akcií přitom nešla dolů přímou cestou, v březnu se s cenou 15,91 dolaru dostala na své maximum. Od té doby ale 85 procent hodnoty ztratila.

Důvodem je, že se společnosti Marka Pincuse hospodářsky příliš nedaří. Aby vyrovnala zastavení růstu příjmů, musela Zynga včera přikročit k radikálnímu omezení nákladů. Zavřela studio v Bostonu, jedno z 18, které po světě má, jeho zaměstnance propustila a výrazně zredukovala i studio v Austinu, které nicméně bude nadále fungovat. Celkem Zynga propustila 170 lidí ze svých zhruba 3200 zaměstnanců. Krok navíc přišel během včerejší konference Applu a Zynga těžko vyvrátí podezření, že sázela na menší medializaci díky upření pozornosti technologických médií a veřejnosti směrem k představení nového iPadu mini.

Společnost také omezí výdaje na celkem 13 svých starších her, které již nepřinášejí takové příjmy, aby jejich udržování ospravedlnily. Zynga ovšem i přes problémy zůstává stále zdaleka největším jménem v oblasti sociálních her, z její dílny pochází plná polovina z deseti nejoblíbenějších titulů uživatelů Facebooku.

Via DM

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak různé typy osobností používají sociální média

Všemožné studie zkoumající, jak sociální média používají muži a ženy, mladí a staří nebo třeba bohatí a chudí, vycházejí prakticky každý týden. Co ale studie, která by používání sociálních sítí zkoumala podle typu osobnosti? Jednu takovou provedla společnost CPP zaměřená na personalistiku a přetavila ji i do podoby infografiky.
Přečtěte si více

Průzkum: Hashtagy na Facebooku nepomáhají, spíš naopak

Tým kolem nástroje EdgeRank Checker se rozhodl zjistit, jak používání hashtagů na Facebooku podporuje viralitu. To, co zjistil, však rozbilo všechna očekávání. Hashtagy totiž nejenže viralitě nepomáhaly, ale navíc ji snižovaly a příspěvky s hashtagy měly i nižší engagement. Na vině jsou ale podle všeho i ti, kdo hashtagy používají.