Zvládne Facebook udržet „social audio“ pod kontrolou?

Společnost Facebook v minulých týdnech oznámila řadu „social audio“ produktů. Samozřejmě není jediná a aktuální „clubhousový“ trend rezonuje napříč sociálními médii. Nicméně vyvstává zde důležitá otázky: Jak bude Facebook tyto nové prostory moderovat?

Facebook přidá několik různých funkcí: verzi Rooms určenou pouze pro audio, Soundbits, což je v podstatě TikTok, ale pro audio, živé audio místnosti ve stylu Clubhousu a vlastní podcasty.

Vzhledem k tomu, že v oblasti audia již působí další, včetně Clubhousu a Twitteru, který začíná ve velkém rozjíždět Spaces, není moc šokující, že se touto cestou vydal i Facebook. Debut těchto produktů však přidá další oblasti, které bude muset Facebook moderovat kvůli dezinformacím, nenávistným projevům a obtěžování. A jak jsme se dosud mohli přesvědčit, to není úplně nejsilnější stránka Facebooku.

Facebook je často vnímán jako největší agregátor fake news, dominantní platforma pro šíření dezinformací a líheň hejtů celého internetu. Podle Zuckerberga platforma hodlá využít některé z poznatků, které se naučila při moderování textu a videa, pro audio… což není příliš uklidňující.

Pokročilé technologie (ne)stačí

Buď jak buď, Facebook se holedbá tím, že má k dispozici nejpokročilejší nástroje umělé inteligence k identifikaci různého škodlivého obsahu, ať už jde o terorismus, zneužívání dětí nebo podněcování k násilí. Jenže zatímco Facebook se v moderování textu a videa nepochybně zlepšuje, zejména u anglicky mluveného obsahu, živé audio chaty je z podstaty jejich fungování obtížné moderovat

Ve zvukovém chatu je rozvoj technologií ve vztahu k moderování na zcela jiné úrovni, což dokládá například oblast online hraní, kde více než polovina projevů nenávisti a obtěžování pochází právě z audio chatu

A Facebook není jediný, kdo musí řešit moderování audio chatu, nicméně Facebook je často zmiňován v souvislosti s tím, že navzdory pokročilým technologiím, kterými se chlubí, není schopen efektivně řešit hejty na svých hlavních platformách, což jsou Facebook a Instagram. Na druhou stranu Facebook s moderováním zvuku nezačíná od nuly. Jiné platformy, jako je například Discord, moderují živé zvuky již několik let. Takže je kde brát inspiraci.

Na serverech Discordu fungují komunitní moderátoři, kteří mají kontrolu nad tím, kdo zůstává, kdo je z konverzace blokován a o čem je a není v pořádku mluvit. Pokud potřebují další pomoc, mohou se obrátit na tým pro důvěru a bezpečnost. Twitter Spaces uchovává zvuk po dobu 30 dní nebo déle, pokud je třeba řešit nějaký problém. Clubhouse všechny zvukové záznamy maže, pokud je uživatel nenahlásí.

Facebook zatím neuvedl, jakým způsobem plánuje moderovat živé – nebo, když na to přijde, nahrané – audio chaty. Konkrétnější informace o tom, jak bude zvuk moderován, se dozvíme v průběhu zavádění jednotlivých nových nástrojů Facebooku, ale vzhledem k tomu, že se společnost velkohubě nechlubila tím, že vyřešila moderování audio chatu už při oznámení nových produktů, asi to nebude úplně vychytané.

Zdroj: Mashable.com

Total
1
Shares
Další články
Přečtěte si více

Video: Příběhy uplynulého roku v tweetech

Boj za svobodu internetu, SOPA a PIPA, prezidentské volby, přírodní katastrofy, úmrtí celebrit, nákup Instagramu, přistání Curiosity na Marsu, války a mnoho dalšího. To vše v roce 2012 sledovaly a komentovaly miliony obyvatel planety na Twitteru a z jejich tweetů vzniklo nové video shrnující posledních 12 měsíců.
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Řekni to obrázkem

Jaké to je být otcem dvou holek? Jak to aktuálně vypadá v Detroitu? Jak hladit psa a jak kočičku? Jak najít dobrého zubaře? Kdy nastane konec světa? Jak je to s viagrou a drogami? A spoustu dalších otázek a samozřejmě vševysvětlujících odpovědí..
Přečtěte si více

Co o komunikaci na Facebooku říká 10 příspěvků s nejvíce Like

Společnost Track Social se podívala na příspěvky více než 10 tisíc značek a sestavila žebříček deseti příspěvků, které v červenci od uživatelů dostaly nejvíce Like. Odkazy na olympiádu byste mezi nimi hledali marně, potvrdilo se ale několik úspěšných strategií. Například že obrázek je základ, bez emocí to nejde a rozhodně byste se neměli bát si fanouškům o Like říct.