Známe vítěze Českého YouTube Festu 2013

Třetí ročník Českého YouTube Festu, pořádaný organizací OSA a serverem Bandzone.cz ve spolupráci s českým Googlem, má své vítěze. Svými hlasy o nich rozhodli samotní uživatelé YouTube. Absolutním vítězem se stala formace IAN se skladbou Mom´n´Dad a hned pět interpretů se díky soutěži předvede na letních hudebních festivalech.

Uživatelé YouTube rozdělili mezi své favority přes 60 tisíc hlasů. Velký zájem hudebních fanoušků značí také počet zhlédnutých videí na YouTube kanálu projektu, který přesáhl 2 miliony. O vítězi přitom doslova rozhodovaly poslední hlasy. Absolutním vítězem třetího ročníku Českého YouTube Festu se nakonec stala kapela IAN s písní Mom´n´Dad, která má skoro 6000 zhlédnutí.

“Být vítězem Českého YouTube Festu je obrovský úspěch. I když je projekt IAN na hudebním poli úplně nový a de facto neznámý, naše píseň Mom ‘n’ Dad v konkurenci uspěla – a to nejen mezi přáteli a známými, ale i mezi novými posluchači, kteří si chtěli poslechnout něco nového. Toho si moc vážíme,” říkají členové kapely Ian Yvese a Jan Kaňka a doplňují: “Věříme, že nás možnost spolupráce v profesionálním a kreativním prostředí nakopne do dalších, famózních, námi neprobádáných výšin.”

Svůj talent festivalovému publiku předvedou také interpreti, kteří se podle fanoušků YouTube umístili na druhém až pátém místě. Druhou pozici s písní Gold Digger obsadila kapela Dirty Blondes. Na třetí příčce se umístili We on the Moon se songem The ocean sky. Bramborová medaile patří formaci Evelynne, která zabodovala s písní D.N.A. Pětici pak uzavírá song Year of Tiger od kapely I like you Hysteric.

Absolutní vítěz, IAN, se díky Českému YouTube Festu představí mezinárodnímu publiku na legendárním maďarském festivalu Sziget. Vítězové letos získávají možnost živě vystoupit i na známých českých festivalech United Islands České spořitelny, Jam Rock a Rock for People. Tři finalisté budou navíc moci využít nabídky, která zahrnuje vytvoření brandovaného kanálu na YouTube a školení od Championship Music. Absolutní vítěz získává také od Ochranného svazu autorského ve spolupráci s Institutem moderní hudby workshop, kterým v minulých letech prošly například kapely Charlie Straight nebo Bek Ofis.

Do třetího ročníku YouTube Festu zaslali talentovaní hudebníci o 15 % videoklipů více než v minulém roce. Do soutěže se letos zapojilo přes 460 kapel a interpretů, zájem z řad umělců se tak oproti loňskému roku zvýšil o třetinu. Nadaní hudebníci mohli vůbec poprvé do soutěže přihlašovat skladby v jakémkoliv jazyce. Projekt tak zásadním způsobem obohatily anglicky zpívající kapely, ale i další interpreti, kteří se jinak podobných soutěží neúčastní.

Všichni hudebníci se také budou moci zapojit do YouTube partnerského programu a svůj obsah, o který mají uživatelé zájem, zpeněžit. Podrobnější informace o Českém YouTube Festu včetně pravidel soutěže, výher a všech finálových videí najdete na stránce youtube.com/ceskyfest. Novinky jsou k dispozici také na Google+ stránce Českého YouTube Festu. Dalšími partnery projektu jsou Fajn radio, Championship Music, iReport a Óčko.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak vám Graph Search pomůže poznat vaše fanoušky

Pokud se chcete zorientovat v tom, kdo jsou vaši fanoušci, většinou použijete integrovaný nástroj Facebook Insights, případně propracovanější a komfortnější variantu některého analytického nástroje nebo jejich kombinaci. Nově do hry vstupuje zajímavý doplněk k těmto nástrojům - "kouzelné" vyhledávání Graph Search.