Značky na Twitteru reagují jen na 32 procent otázek, na Facebooku 55 procent

Socialbakers shrnutí zákaznické podpory značek na Twitteru za poslední loňské čtvrtletí publikovali souhrnně na svém blogu. Ačkoliv v průměru si značky vedly podstatně hůř, než na Facebooku, velmi pozitivní je posun, který udělaly od druhého loňského čtvrtletí. I přes pouhou necelou třetinu zodpovězených otázek totiž platí, že od druhého čtvrtletí se jejich výkony značně vylepšily a na dotazy odpovídaly častěji.

Příklad za všechny, značky podnikající v telekomunikacích byly v druhém loňském čtvrtletí nejúspěšnější, když reagovaly na 37.3 procent dotazů, které na ně byly přes Twitter směřovány. Ve čtvrtém čtvrtletí tento poměr telekomunikační průmysl ještě zlepšil, na 43.5 procenta, přesto ale poklesl z prvního na třetí místo, když jej přeskočily finanční a letecké společnosti.

Celkem značky odpovídaly na 32 procent dotazů, což je značné vylepšení oproti 23 procentům dotazů zodpovídaných o půl roku dříve. Pokud jde o srovnání s Facebookem, pohled Socialbakers na největší sociální síť (infografika je ve spodní části stránky) ukazuje, že na ní značky odpovídají v průměru na 55 procent dotazů.

Zajímavé je i srovnání reakčních časů. Na Twitteru se sice čas reakce prodlužoval, zatímco na Facebooku se zkrátil, i přesto ale na Twitteru značky reagovaly více než dvakrát rychleji. V posledním čtvrtletí jim to trvalo průměrně 6 hodin, na Facebooku 13.7 hodiny. Nejčastěji odpovídající značky pocházejí i na Facebooku z oblasti telekomunikací, financí a letectví.