Změna. Placené příspěvky si na Facebooku najdou i nefanoušky

Tento krok přitom porušuje nepsaná pravidla, kterých se Facebook dlouho držel – že reklama by měla být pro uživatele co nejméně rušivá a měla by být co nejpodobnější organickému obsahu. I proto Facebook zprvu do News Feedu pustil pouze Sponsored Stories, a i proto byly Sponsored Stories zpočátku jediným nabízeným typem mobilní reklamy. Nyní se ale zdá, že snaha dosáhnout vyšších příjmů sociální síť od původních pravidel postupně odklání a reklamy začnou být agresivnější.

Prvním náznakem se před několika dny staly mobilní reklamy pro aplikace. Ty budou sloužit vývojářům, aby mohli pro své mobilní aplikace prostřednictvím mobilního News Feedu získat nové uživatele. A včera se objevila informace, že Facebook s několika partnery a na velmi malém vzorku uživatelů testuje novou možnost zacílení takzvaných Promoted Posts, reklamou zviditelněných příspěvků stránek. Zatím je mohli zadavatelé cílit pouze na své fanoušky, kterým se daný příspěvek nezobrazil v News Feedu organicky. Nyní si sociální síť pohrává s myšlenkou, že by nemusel být špatný nápad umožnit zacílení příspěvků i na nefanoušky.

Test má ukázat především to, jak na takové příspěvky uživatelé budou reagovat. Sociální síť si uvědomuje, že nemůže stream příspěvků od přátel reklamou přehltit, v rámci testu se tedy ukáže i to, jaký objem takové reklamy jsou uživatelé schopni a ochotni snést. Mezi lidmi mohou také existovat výrazné rozdíly v toleranci vůči sdělením od firem, jejichž fanoušky se sami dobrovolně nestali.

Pro případ, že by Promoted Posts pro nefanoušky byly skutečně spuštěny, bude Facebook muset být schopen rozlišit, kterým uživatelům si tyto příspěvky může dovolit zobrazovat, a které by pouze zmátl nebo rozčílil. V každém případě pak zřejmě může čekat další protesty, které opět sníží spokojenost uživatelů.

Via TC