Změna. Placené příspěvky si na Facebooku najdou i nefanoušky

Pokles akcií Facebooku po vstupu na burzu bude podle všeho mít vliv i na koncové uživatele. Ve snaze zvrátit nedůvěru investorů Facebook přichází se stále novými reklamními formáty, s nimiž se postupně odchyluje od své původní neagresivní strategie. Nejnovějším krokem je testování možnosti zaplatit si za šíření příspěvků i mezi nefanoušky.

Tento krok přitom porušuje nepsaná pravidla, kterých se Facebook dlouho držel – že reklama by měla být pro uživatele co nejméně rušivá a měla by být co nejpodobnější organickému obsahu. I proto Facebook zprvu do News Feedu pustil pouze Sponsored Stories, a i proto byly Sponsored Stories zpočátku jediným nabízeným typem mobilní reklamy. Nyní se ale zdá, že snaha dosáhnout vyšších příjmů sociální síť od původních pravidel postupně odklání a reklamy začnou být agresivnější.

Prvním náznakem se před několika dny staly mobilní reklamy pro aplikace. Ty budou sloužit vývojářům, aby mohli pro své mobilní aplikace prostřednictvím mobilního News Feedu získat nové uživatele. A včera se objevila informace, že Facebook s několika partnery a na velmi malém vzorku uživatelů testuje novou možnost zacílení takzvaných Promoted Posts, reklamou zviditelněných příspěvků stránek. Zatím je mohli zadavatelé cílit pouze na své fanoušky, kterým se daný příspěvek nezobrazil v News Feedu organicky. Nyní si sociální síť pohrává s myšlenkou, že by nemusel být špatný nápad umožnit zacílení příspěvků i na nefanoušky.

Test má ukázat především to, jak na takové příspěvky uživatelé budou reagovat. Sociální síť si uvědomuje, že nemůže stream příspěvků od přátel reklamou přehltit, v rámci testu se tedy ukáže i to, jaký objem takové reklamy jsou uživatelé schopni a ochotni snést. Mezi lidmi mohou také existovat výrazné rozdíly v toleranci vůči sdělením od firem, jejichž fanoušky se sami dobrovolně nestali.

Pro případ, že by Promoted Posts pro nefanoušky byly skutečně spuštěny, bude Facebook muset být schopen rozlišit, kterým uživatelům si tyto příspěvky může dovolit zobrazovat, a které by pouze zmátl nebo rozčílil. V každém případě pak zřejmě může čekat další protesty, které opět sníží spokojenost uživatelů.

Via TC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Německo požaduje, aby Facebook přestal vyžadovat skutečné jméno

Tohle je pro Facebook bezpochyby velké sousto. Po dlouhé řadě požadavků evropských států v čele s Německem na sladění jeho fungování s evropskými a národními zákony je nyní v ohrožení i jeden z jeho základních pilířů, kterým je používání skutečné identity uživatelů. Není divu, že se hodlá bránit zuby nehty.
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Reklamy na PornHub a trocha politiky

PornHub vyhlásil soutěž o novou reklamu, která by mohla proběhnout i v seriózních reklamních kanálech. A výsledek je samozřejmě boží a šíří se neskutečnou rychlostí. První reakce si vysloužil i prodej Oculus VR Facebooku a pár memů si logicky stále zaslouží situace okolo Ukrajiny a Ruska.
Přečtěte si více

Twitter představil nové vizuálnější profily. V televizi

Twitter nasazuje novou očekávanou podobu profilů, kterou v posledních měsících testoval. Jak už se vědělo, nový design velmi připomíná Facebook, kromě toho ale také "umožňuje uživatelům ještě snadněji ukázat, kým jsou". Nově registrovaní uživatelé budou mít nové profily aktivní hned od počátku.