Za příspěvek na vlivném blogu platí firmy přes 100 dolarů

Víc než polovina oslovených marketingových ředitelů používá influencery na sociálních sítích. Nejčastější forma jsou blogy (54 %) a tweety (47 %). V šestačtyřiceti procentech případů jsou blogeři placeni a v pětačtyřiceti dostávají výrobky nebo služby zdarma.

Pro marketing, založený na vlivných postavách, nabízí Facebook, Twitter nebo Instagram plno možností a vyzrálých osobností. Nikdo ale zatím moc nevěděl, jakou mají tyto služby hodnotu. To už není pravda. Video necelých sto dvacet dolarů, post na blogu 113 a sedmdesát dolarů za fotku. To jsou výsledky prvního cenového průzkumu mezi marketéry.


Zdroj: IZEA

Čísla, která udávají jako reálnou cenu markeťáci z firem a samotní influenceři, se už ale liší. Třeba u postů na blozích je rozdíl kolem stovky. Blogeři totiž tvrdí, že za sponzorovaný blog inkasují přes dvě stě dolarů. Pravda tak bude asi někde uprostřed.