YouTube to nandal Facebooku, je opět nejpopulárnější platformou sociálních médií

YouTube a Facebook jsou stále nejdominantnější platformy sociálních médií ve Spojených státech, ale na rozdíl od YouTubu Facebook už neroste. Vychází to ze zjištění Pew Research Center.

Podle zprávy jsou nejrozšířenějšími platformami YouTube a Facebook. Roste však pouze YouTube, který zvýšil svůj podíl uživatelů ze 73 % dospělých v roce 2019 na 81 % v roce 2021. Čísla Facebooku se přitom oproti roku 2019 nezměnila. „Růst Facebooku se v posledních pěti letech ustálil, ale zůstává jedním z nejrozšířenějších sociálních médií mezi dospělými ve Spojených státech,“ uvedla zpráva.

Plochý růst se ale netýká pouze Facebooku. Podle Pew Research Center byl jedinou další platformou, která zaznamenala „statisticky významný“ růst od roku 2019, Reddit, který vzrostl z 11 % v roce 2019 na 18 % v roce 2021. 

Podle nové zprávy Pew Research Center je YouTube opět nejdominantnější platformou. Růst sice zpomalil, ale zdá se, uživatelé se závislosti na sociálních médiích zatím nezbavili. Až 49 % uživatelů Facebooku uvádí, že stránky kontrolují několikrát denně. Stejně tak 45 % uživatelů Snapchatu otevírá aplikaci více než jednou denně, 38 % uživatelů Instagramu také kontroluje aplikaci více než jednou denně. U YouTube více než třetina uživatelů uvádí, že službu navštěvuje častěji než jednou denně.

Zpráva rovněž poskytuje zajímavý pohled na uživatelskou základnu TikToku, která nebyla zahrnuta do výzkumu v roce 2019. Podle zprávy 21 % Američanů tvrdí, že používá TikTok. U mladších lidí vypadají čísla podobně – podíl TikToku se zvýšil na 48 % mezi lidmi ve věku 18 až 29 let. Není překvapením, že YouTube je s 95 % u této demografické skupiny také dominantní platformou, následuje Instagram se 71 %, Facebook se 70 % a Snapchat s 65 %.

Zdroj: Engadget.com

Total
1
Shares
Další články
Přečtěte si více

LinkedIn pro váš business: Jde to?

LinkedIn jako nástroj pro hledání zaměstnanců a budování jména firmy, nebo i prodejní kanál? Konference LinkedIn – nástroj pro vás business představila, kdo na tuto sociální síť chodí, co tam hledá a jak ho oslovit. Jenže vytvořit na síti takovou kampaň, která by byla úspěšná, není jen o poznání cílové skupiny. Na konferenci o LinkedIn jsme se těšili: je to jedna z mála akcí, která se věnuje u nás trochu opomíjené síti. Tak se seznamte.
Přečtěte si více

Twitter představil vložitelnou timeline i nové API a pravidla

Twitter za sebou má velmi plodný den. Během včerejška stihl představit novou embedovatelnou timeline, kterou lze vložit kamkoliv na web, a také nové slibované API a s ním související pravidla pro vývojáře. Z nových pravidel nemají radost hlavně tvůrci externích klientů, pro které jsou do značné míry likvidační.