YouTube Shorts: Další klon TikToku startuje od března v USA

Americkým uživatelům se od března představí v beta verzi nová platforma YouTube Shorts, jak uvedl Neal Mohan, chief product officer z YouTube na oficiálním blogu společnosti. Ohrozí nová služba nadvládu TikToku?

Masivní vzestup popularity TikToku se stal trnem v oku mnohým technologickým gigantům (a z jiných důvodů i některým vládám). Nicméně někteří se rozhodli konat a spustili – nebo plánují spustit – nějakou podobnou platformu pro tvorbu a publikaci krátkých videí. YouTube byl v tomto ohledu logicky jeden z prvních, kdo začal rozvíjet vlastní projekt, kterým by mohl konkurovat TikToku.

YouTube Shorts umožňuje tvůrcům natáčet krátká videa pomocí jejich smartphonů. Videa v maximální délce 15 sekund lze vytvořit kombinací několika krátkých klipů do jednoho, nebo lze publikovat jedno naráz natočené 15vteřinové video.

Tvůrci navíc mohou upravit rychlost přehrávání pomocí editoru, nahrávat hudbu nebo přidávat hudbu z knihovny YouTube.

Po Indii beta v USA

První betaverze Shorts byla spuštěna v září 2020 v Indii. Od spuštění indické bety provedli vývojáři několik úprav a vylepšení. Stejně jako v Indii budou YouTube Shorts k dispozici nejprve v beta režimu. Z YouTube nepřišla žádná zpráva o tom, jak dlouho plánují ponechat Shorts v režimu beta a zda budou dostupné po celých USA, nebo jen ve vybraných státech.

Zdroj: blog.youtube

Ve svém příspěvku na blogu Mohan vysvětlil řadu funkcí YouTube Shorts a nadcházející monetizační prvky, které by mohly potěšit tvůrce.

Jeden z monetizačních prvků se jmenuje Applause (Potlesk). Zájemci si budou moci zakoupit tleskací animaci, která bude zobrazena na videu. Určité procento z nákupu získá tvůrce videa. Tato funkce je téměř shodná se Super Chatem. Mohan nevysvětlil, kdy přesně budou mít tvůrci přístup k této funkci, ale uvedl jen to, že k tomu dojde ještě letos.

Pak je tu něco, čemu se říká „nový integrovaný nákupní zážitek“. Záměrem této fuknce je umožnit lidem nakupovat různé produkty přímo z kanálů, které považují za důvěryhodné. Tato možnost by rovněž měla být zavedena v letošním roce. Tvůrci budou moci označit produkt (produkty), který si jejich diváci budou moci koupit. Seznam dostupných produktů bude omezen na ty, které jsou uvedené v katalogu YouTube. V současné době obsahuje katalog YouTube pouze elektroniku a kosmetiku.

Jsou YouTube Shorts hrozbou pro TikTok?

V Indii se počet uživatelů YouTube Shorts od posledního měsíce roku 2020 ztrojnásobil. Shorts zaznamenaly celosvětově přes 3,5 miliardy zhlédnutí denně. Čísla vypadají rozhodně zajímavě a poletí jistě nahoru, jakmile se Shorts rozjedou ve Spojených státech. TikTok má dobře našlápnuto k tomu, aby letos dosáhl jedné miliardy aktivních uživatelů měsíčně.

Rok kraťasů

Celkově vzato bude rok 2021 rokem krátkých videí a není pochyb o tom, že YouTube udělá vše pro to, aby dominantním postavením Tiktoku pořádně otřásl. Uvidíme, kdo nakonec ovládne trh „kraťasů“.

Total
1
Shares
Další články
Přečtěte si více

Přes 100 tisíc uživatelů Instagramu se chytilo na podvodnou aplikaci slibující followery

Způsoby, jakými si podnikavci bez servítek vydělávají, jsou někdy zcela neuvěřitelné. Právě takoví nedávno využili důvěřivosti uživatelů Instagramu s aplikací InstaLike. Aplikace, která výměnou za přihlašovací údaje ke službě slibovala Like u uživatelových obrázků, přilákala přes 100 tisíc lidí a vydělala nemalé peníze.
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Bieber, Grammy a Ukrajina

Po čase tu zase máme něco z aktuálního dění. Na Ukrajině se sice bojuje v ulicích, ale internet víc baví zatčení Justina Biebera nebo momentky z předávání hudebních cen. Samozřejmě nechybí ani roztomilé kočičky (hlavně ty ze Švédska, že...).
Přečtěte si více

Pentagon investoval miliony dolarů do studia sociálních sítí

Jak se přes sociální sítě šíří informace? Jak lidé sociální sítě používají k organizaci demonstrací a protestů? A lze přes sociální sítě účinně bojovat proti nepravdám a dezinformacím? Americké ministerstvo obrany do hledání odpovědí na tyto otázky investovalo prostřednictvím organizace DARPA od roku 2011 minimálně 15 milionů dolarů.
Přečtěte si více

Aperol proti všem: Takhle vypadá jeho guerilla na LinkedIn

Aperol Spritz se pustil do LinkedInu, tedy do sítě, které se tu značky marketingově spíše vyhýbají. A rovnou guerillově. "Experiment" na síti si firma chválí, schytala ale řadu hejtů – ne od cílové skupiny, ani od těch, kteří do ní nepatří a komunikaci nepochopili, ale rovnou od marketingových specialistů.