YouTube se přidává k Facebooku do klubu služeb s miliardou aktivních uživatelů

Nejprve milníku s devíti nulami dosáhl na podzim 2012 Facebook, poslední zimní den nyní i YouTube. Klub internetových služeb, které se mohou chlubit miliardou aktivních uživatelů měsíčně, se rozrůstá.

Milion aktivních uživatelů není cool. Víte co je cool? Miliarda aktivních uživatelů. Tak by se v souvislosti se včerejším oznámením YouTube dal parafrázovat známý výrok ze Social Network, který ve filmu o historii Facebooku pronáší Justin Timberlake v roli Seana Parkera z Napsteru.

Jako úplně první společnost překonal miliardu uživatelů Google ještě v roce 2011. V té době ale šlo za prvé o pouhý odhad comScore, založený na sledování aktivity vzorku pouhých dvou milionů lidí a následně statisticky dopočítaný, a za druhé nešlo o jedinou službu, ale o souhrn všech internetových služeb Googlu, tedy nejen vyhledávání, ale i YouTube a další.

Jako první jednotlivá služba, celistvá a na jedné jediné domovské doméně, oznámil na podzim roku 2012 miliardu Facebook, který byl v té době již několik let největší sociální sítí a pravidelně rostl neuvěřitelným tempem desítek procent uživatelů ročně.

Včera se do klubu přidal i portál YouTube, když služba na svém blogu oznámila, že ji měsíčně navštěvuje miliarda unikátů. To je podle ní skoro každý druhý uživatel internetu, desetinásobek obecenstva SuperBowlu, a pokud by snad šlo o počet obyvatel imaginární země, byla by taková země třetí nejlidnatější na světě za Čínou a Indií. YouTube velkou část svého růstu přikládá tzv. generaci C, ze slova “connection”, kam zahrnuje lidi, kteří zcela nezávisle na svém věku přistupují k internetu během celého dne z řady různých zařízení.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Defriendtion: Potrestejte otravné zlozvyky facebookových přátel

Tlačítko "To se mi nelíbí" asi čas od času chybí všem. Příspěvky o tom, co měl kdo k obědu, padesátá fotka sebe sama v koupelně, nesmyslné používání hashtagů nebo rádoby hluboké pravdy si totiž nic jiného nezaslouží. Asi se ho jen tak nedočkáme, tvůrci Defriendtion ovšem přišli s aplikací, která nám to částečně vynahradí.
Přečtěte si více

Facebook představil Partner Categories, nový způsob cílení reklamy

Po možnostech vytvořit si s pomocí svých vlastních dat nebo dat vybraných partnerů vlastní publikum pro cílení reklamy na Facebooku přichází další, mnohem pohodlnější. Do Power Editoru a API přibudou předdefinované kategorie spotřebitelů, které bude k cílení své reklamy moci využít kdokoliv. Prozatím ale bohužel budou pouze pro uživatele ze Spojených států.