Youtube nabízí automatizovanou reklamu

Že je internet důl na peníze, to vám řekne každý. Jak přesně z něj ty peníze dostat už však je o poznání náročnější otázka. A až překvapivě velké problémy s jejím zodpovězením mají i ti největší hráči na globálním trhu. Posuďte sami – Microsoft zatím bezvýsledně nalil 2 miliardy dolarů do svého vyhledávače Bing; Twitter stále marně hledá způsob, jak plnohodnotně zpeněžit svůj nepochybný potenciál; na Facebooku teprve nedávno začali kromě vývojářů her a aplikací bohatnout i jeho majitelé; no a v neposlední řadě je tu Google, který se bez většího úspěchu snaží něco vytřískat z úspěchu videoportálu Youtube.

Když nestačí reklama, chce to víc reklamy

Zatímco zmíněné firmy jako Facebook nebo Twitter se především snaží přicházet s novými koncepty a službami, Google se rozhodl, že Youtube prostě potřebuje víc reklamy. Zavádí proto nástroj, který výrazně zjednodušuje tvorbu takzvané overlay reklamy. V minulém roce Youtube zobrazovalo reklamu asi na miliardě videí týdně, což představuje jeden ze sedmi přehraných klipů. Portál by však inzerentům rád nabídl všechen svůj obsah a právě toto opatření v tom má pomoci.

Inzerát všude a pro každého

Nástroje pro automatickou tvorbu a správu flashových aplikací vycházejí vstříc zejména malým a středním inzerentům, kteří sami nemají kapacitu na jejich tvorbu uvnitř firmy ani peníze na outsourcing reklamních aktivit. Z tohoto pohledu jde o jasný krok kupředu. Těžko však lze očekávat, že hospodaření Youtube zachrání pouhá kvantita inzerce. Vyskakující reklamy překrývající část videa jsou dost otravné už nyní, relevance bývá takřka nulová a účinnost zřejmě nebude z nejvyšších. Pravda, Youtube se už ze svého principu musí spoléhat hlavně na otravnější typy reklamy. Na jejich oblibě u uživatelů to ale těžko něco změní.

Via TC