YouTube k pátému výročí v češtině rozdalo lokální české ceny

YouTube se v dnešní době nejen může směle rovnat mnohým komerčním televizím, řadu z nich ale přímo předčí. Například u nás v České republice platí, že co do objemu přehraného videa (500 milionů videí měsíčně) by služba byla druhou nejsledovanější televizí vůbec. Celosvětově pak službu každý měsíc navštěvuje miliarda unikátních uživatelů, která přehraje celkem 6 miliard hodin videa.

Od roku 2008, kdy je YouTube k dispozici i v češtině, vzrostl počet českých uživatelů 7 krát, a počet odběratelů uživatelských kanálů dokonce stokrát. To není málo už proto, že v době, kdy YouTube začínal, jej alespoň jednou měsíčně navštěvovalo 62 procent českých uživatelů, a každý desátý na něm byl dokonce denně. Mimo jiné tak YouTube je také důkazem toho, jak rychle v uplynulých pěti letech český internet rostl.

K pátému výročí YouTube udělilo hezky kulatých pět cen, a to v oblastech originální tvorby, komerční reklamy i inovativního využití. Oceněnými se staly tyto YouTube kanály:

  • Cena za komerční kanál s nejvíce odběrateli: T-Mobile
  • Cena za využití YouTube jako reklamní platformy: Magnesia
  • Cena za kanál s nejvíce odběrateli v kategorii HUDBA: DJ Wich
  • Cena za kanál s nejvíce odběrateli v kategorii ZÁBAVA: ViralBrothers
  • Cena Googlu za inspirativní využití YouTube: Khanova škola

Nejpopulárnějším videem mezi českými uživateli je pak nepříliš překvapivě Gangnam Style od korejského hudebníka PSY. Proč nepříliš překvapivě? Klip totiž drží první příčku i globálně. Aktuálně má 1.8 miliardy přehrání a 900 milionů náskok před druhým Baby od Justina Biebera.

Via Google