Yelp bojuje s falešnými recenzemi služeb. Čtvrtina z nich může být falešná

S rostoucí popularitou sítě Yelp přibývá i podvodníků, kteří buď přikrášlují své nebo naopak haní služby svých konkurentů. A z falešných příspěvků se s rostoucím vlivem crowdsourcingu stává opravdový problém.

Automatický systém serveru odhalující podezřelé příspěvky na web nepustí přibližně čtvrtinu hodnocení. Podle zástupců Yelpu ale jejich systém je jenom systém, a proto se dá překonat nebo naopak vymaže příspěvek, který byl poctivý.

Akademické studie na problém upozorňují už dlouho. Podíl falešných hodnocení totiž podle nich stoupl z pěti procent v roce 2006 na letošních procent dvacet. Od vzniku serveru v roce 2004 na něm publikovali uživatelé 42 milionů hodnocení a recenzí.

Podle Michaela Luky z Harvard Business School a Georgiose Zervase z Boston University mají falešná hodnocení společné rysy. Většinou jsou totiž extrémně pozitivní nebo negativní, nic mezi. Autoři studie to považují za přirozený vývoj. “Crowdsourcing je trendy, lidé se často rozhodují podle zkušenosti jiných a firmám nezbývá než se do této hry pustit také,” tvrdí Luca a Zervas.

Služby jako Yelp tak jsou pod čím dál tím tvrdší palbou agenturních pokusů o zvrácení hodnocení restaurací, kaváren nebo jiných služeb. A to i přesto, že to podmínky služby, kterou dnes navštíví víc než sto milionů unikátů, placené recenze striktně zakazují.

Pomlouvání a falešná hodnocení na webu neprochází vždy bez trestu. Minulý týden totiž newyorské úřady rozdaly pokuty devatenácti firmám. Za posílání falešných hodnocení na konkurenční služby zaplatily dohromady 350 tisíc dolarů.

Byla to trochu past. Úředníci prokuratury si rozjeli falešný jogurtový obchod v Brooklynu a sháněly pomoc mezi specialisty na SEO. Plno firem jednoduše zařídilo plno placených recenzí od nájemných pisálků z Filipín, Bangladéše nebo východní Evropy. Státním zástupcům se otevřel svět podvodu, o kterém dosud jenom slyšeli od geekovských kamarádů.

100-million-unique-visitors-to-Yelp-January-2013-Infographic

via BBC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Prokliky nehrají roli, říká Facebook

Jen jedno procento těch, kdo nakupují offline, někdy kliká na reklamu na Facebooku. Sociální síť na základě výzkumů prováděných ve spolupráci s marketingovou společností Datalogix tvrdí, že nejdůležitější je oslovit reklamou a správným počtem jejích zobrazení celou cílovou skupinu.