Yahoo a Tumblr oficiálně potvrdily akvizici za 1,1 miliardy dolarů

Akvizice, o které se od minulého týdne vydatně diskutovalo, došla dnes podle očekávání svého finálního oznámení. Yahoo kupuje mikroblogovací službu Tumblr za 1,1 miliardy dolarů převážně v hotovosti a u této příležitosti samozřejmě nemohl nevzniknout také oficiální animovaný GIF.

K miliardovým akvizicím (v dolarech) nedochází ani ve světě internetového podnikání úplně často. O to větší událostí je dnešní oznámení Yahoo a Tumblru, že jejich společnosti došly ke vzájemné dohodě a Tumblr se skutečně stane vlastnictvím jedné z nejstarších a nejznámějších internetových firem.

Cena akvizice byla nakonec dohodnuta na 1,1 miliardy dolarů a představenstvo Yahoo ji schválilo už během včerejška, dnes se tak čekalo již jen na oficiální potvrzení. To přišlo hned ráno amerického času a hned z několika zdrojů – kromě oficiální tiskové zprávy se vyjádřila Marissa Mayer také na novém blogu Yahoo na Tumblru (včetně GIFu) a své si k akvizici logicky řekl i David Karp, zakladatel a šéf  Tumblru.

Yahoo slibuje, že Tumblr “nezpacká”, a své přívržence o tom ujišťuje i Karp, podle kterého mají s Marissou Mayer pro Tumblr podobnou vizi. Napomoci hladké budoucnosti má také dohoda, že Tumblr bude i nadále fungovat stejně jako doposud, pod stejným vedením včetně celého širšího týmu, a ze své současné centrály. Jediným rozdílem tak má být, že Tumblr bude mít přístup k lidským a dalším zdrojům Yahoo, což by mělo startupu pomoci s hladším rozvojem služeb.

Zda se to podaří samozřejmě ukáže až čas, o vážně míněné snaze ale napovídá, že společnost pod novým vedením pracuje i na navrácení dřívějšího lesku obrázkovému Flickru. Ten koupilo Yahoo před lety a od té doby ho zčásti připravilo o jeho “cool faktor”. Marissa Mayer by službě její dřívější přitažlivost ale ráda vrátila. Právě dnes má šéfka Yahoo oznámit, jak změny Flickeru vypadají a co se se službou bude do budoucna dít.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

O změně podmínek Facebooku již nebudou hlasovat uživatelé

Celých několik let vydrželo na Facebooku trochu neobvyklé pravidlo, že o změnách podmínek hromadně hlasují uživatelé. Nyní sociální síť mezi nejnovějšími změnami navrhuje, aby toto ustanovení bylo vypuštěno, protože prý již neplní svůj původní účel. Uživatelé ale zároveň dostanou nové možnosti, jak s Facebookem komunikovat.