Yahoo a Tumblr oficiálně potvrdily akvizici za 1,1 miliardy dolarů

Akvizice, o které se od minulého týdne vydatně diskutovalo, došla dnes podle očekávání svého finálního oznámení. Yahoo kupuje mikroblogovací službu Tumblr za 1,1 miliardy dolarů převážně v hotovosti a u této příležitosti samozřejmě nemohl nevzniknout také oficiální animovaný GIF.

K miliardovým akvizicím (v dolarech) nedochází ani ve světě internetového podnikání úplně často. O to větší událostí je dnešní oznámení Yahoo a Tumblru, že jejich společnosti došly ke vzájemné dohodě a Tumblr se skutečně stane vlastnictvím jedné z nejstarších a nejznámějších internetových firem.

Cena akvizice byla nakonec dohodnuta na 1,1 miliardy dolarů a představenstvo Yahoo ji schválilo už během včerejška, dnes se tak čekalo již jen na oficiální potvrzení. To přišlo hned ráno amerického času a hned z několika zdrojů – kromě oficiální tiskové zprávy se vyjádřila Marissa Mayer také na novém blogu Yahoo na Tumblru (včetně GIFu) a své si k akvizici logicky řekl i David Karp, zakladatel a šéf  Tumblru.

Yahoo slibuje, že Tumblr “nezpacká”, a své přívržence o tom ujišťuje i Karp, podle kterého mají s Marissou Mayer pro Tumblr podobnou vizi. Napomoci hladké budoucnosti má také dohoda, že Tumblr bude i nadále fungovat stejně jako doposud, pod stejným vedením včetně celého širšího týmu, a ze své současné centrály. Jediným rozdílem tak má být, že Tumblr bude mít přístup k lidským a dalším zdrojům Yahoo, což by mělo startupu pomoci s hladším rozvojem služeb.

Zda se to podaří samozřejmě ukáže až čas, o vážně míněné snaze ale napovídá, že společnost pod novým vedením pracuje i na navrácení dřívějšího lesku obrázkovému Flickru. Ten koupilo Yahoo před lety a od té doby ho zčásti připravilo o jeho “cool faktor”. Marissa Mayer by službě její dřívější přitažlivost ale ráda vrátila. Právě dnes má šéfka Yahoo oznámit, jak změny Flickeru vypadají a co se se službou bude do budoucna dít.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook už se definitivně rozhodl, jak budou vypadat naše nové profily

Facebook v poslední době začal, zdá se, více naslouchat svým uživatelům. Nejprve představil nové kanály s příspěvky, které umožňují větší kontrolu nad tím, co uživatel vidí, aby jen o týden později vyhlásil i novou verzi profilů Timeline. Ty mají stále dva sloupce, ale přesně tak, jak uživatelé již delší dobu žádali, jsou příspěvky jen v jednom z nich. Sociální síť se ale nezapře, s dalšími změnami chce od uživatelů víc dat.