Asi nejpravdivější je ve výsledku heslo “nepoznáte hranice inspirace”, protože je vážně těžké poznat prakticky jakékoliv hranice mezi službami Pinterest.com a PinMe.cz. Služba prý byla předevčírem spuštěna po 11 měsících vývoje, ale stejně jako všechno ostatní, i tuhle informaci je třeba brát s rezervou. Podobný případ jsme tu už jednou měli s Facebookem přebarveným na oranžovo a pochybným systémem v pozadí – a ani tehdy to nebylo nic hezkého a pro Českou republiku chvályhodného.
Pokud patříte mezi ty, kdo s úšklebkem kroutí hlavou nad bláznivými čínskými kopiemi úspěšných zahraničních služeb, z tohohle českého příspěvku do sbírky vám moc do smíchu nebude:
Ani s tím oficiálním spuštěním to asi zatím nebude tak horké, protože na webu například nenajdete žádný obsah v sekcích FAQ nebo Ochrana soukromí a například Obchodní podmínky jsou zjevně produktem Google Translatoru, neboť obsahují i takovouhle perlu: “Souhlasíte s odškodněním a ochranou PinMe a její představitele, zaměstnance a zástupce, proti jakýmkoli nárokům žalob, sporů, požadavků, závazků, škod, ztrát, nákladů a výdajů bez omezení, právních a účetních poplatků (včetně nákladů na obhajobu, nebo řízení zahájeného třetí stranou).” Ať už to znamená cokoliv…
Naopak na YouTube kupodivu najdete hned několik zbrusu nových videí, která službu představují. Za zmínku stojí zejména dvě, jedno delší a jedno kratší. Ani videa bohužel nejsou zrovna bez chyb a tolik různých fontů zřejmě mnozí z vás neviděli za celý život…
Tak trochu doufáme, že je to celé nějaká promyšlená virální kampaň, už proto, že tvůrci na službu zjevně sami upozorňují. Nebudeme z takové reklamy sice zrovna nadšení, ale snahu o vtip umíme ocenit. Jen se k ní už prosím přihlaste a odhalte svůj pravý záměr. Třeba si i pár kousků koupíme, ať už je cílem prodat cokoliv. Nechceme ale věřit, že by něco takového ještě dnes někdo myslel vážně. Mimochodem, podle všeho svůj Pinterest získají i Slováci, jedno z videí totiž obsahuje i zatím nefunkční odkazy na slovenskou verzi a účty na Twitteru a Facebooku.
Rozhodně by se nám ulevilo, kdyby to vážně byla reklama nebo vtip – třeba na Twitteru už se jméno PinMe začíná hezky šířit. Něco podobného ostatně předvedl i fiktivní startup Vooza a výsledek je vážně k popukání:
Ať už to tak je či není, při procházení PinMe.cz se jistě pobaví každý. Nebo rozčílí, záleží na nátuře. A nám už teď nezbývá než čekat na příchod služeb Tweet.cz nebo Linkni.cz. Těšíme se!