WhatsApp to rozjíždí. Do léta bude umět i telefonovat.

Jan Koum, šéf WhatsAppu nemá dost. Potom, co minulý týden prodali své dítě do náruče Facebooku za rekordní sumu, vypálil dnes na barcelonském veletrhu Mobile World Congress další pecku. Už v létě se chatovací služba naučí telefonovat.

WhatsApp, a potažmo i Facebook, se tímto dostane hned do jiné ligy. Začne totiž konkurovat Skypu, BlackBerry Messengeru nebo třeba asijskému KakaoTalk, které je před vstupem na burzu oceněno na dvě miliardy dolarů. Jeho šéf Sirgoo Lee už se také proti novému spojení ohradil s tím, že jeho firma má 130 milionů uživatelů a 50 milionů jen v Koreji, kde je momentálně první volbou pro posílání mobilních zpráv. 

Jan Koum, původně ukrajinský vývojář,  se silných slov nebojí a tvrdí, že chtějí růst po celém světě, včetně Jižní Koreje. Použijí k tomu hlavně hlasové služby. “Chceme to udělat co nejjednodušší,” tvrdí Koum s tím, že jako první se dočkají majitelé telefonů s iOS a Androidem a nakonec i telefony značky BlackBerry  nebo i Nokie s Windows Phone.

Aktuální čísla, která Koum prezentoval na barcelonském výstavišti tvrdí, že WhatsApp má 465 milionů aktivních uživatelů a 330 milionů uživatelů, kteří jsou aktivní každý den. Za necelý týden po oznámení obchodu s Facebookem, tak služba získala 15 milionů uživatelů.  Pěkný dárek k dnešním pátým narozeninám WhatsAppu.

Ačkoliv operátoři neustále hledají killer aplikaci nebo službu, která by je mohla zase vrátit na výsluní finančních trhu, vypadá to, že jejich kouzlo už prostě mizí v propadlišti dějin. WhatsApp je degraduje jen na majitele “potrubí”. Uvědomují si to obě strany, a obě strany se toho snaží využít. První partnerství je už na světě s operátorem e-plus, který poskytuje pro WhatsApp speciální tarif.

Firma se bude podle Kouma rozvíjet dál svým tempem a podle svých plánů. V jednom má ale manažer jasno. Ještě pořád je brzo na marketing.

via TC

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nejzajímavější sociální a mobilní kampaně

Google Street View, Instagram, Flickr, Foursquare, bannerová reklama a samozřejmě Facebook a Twitter. Náš tradiční výběr zajímavých internetových kampaní tentokrát zahrnuje využití všech myslitelných služeb a některé kousky se opravdu povedly. A dokonce díky jedné z nich vznikl úplně nový reklamní formát.
Přečtěte si více

Infografika: Falešné účty (nejen) na Twitteru

Přes dvě třetiny followerů nejpopulárnějších účtů na Twitteru jsou uživatelé buď neaktivní, nebo rovnou falešní. Jednou z nejhorších je Shakira, ta jich má v součtu skoro 80 procent. Tvrdí to infografika věnovaná falešným účtům na sociálních médiích.