Webtrends nabízí marketérům efektivnější nástroje pro měření na Facebooku

Hlavní devizou Real Analytics for Facebook, jak Webtrends službu nazvali, je, že má k dispozici více funkcí než původní analytické nástroje Facebooku (pojmenované Facebook Insights). Kromě toho pracují v reálném čase, zatímco Facebook Insights zobrazují data oficiálně 12 hodin po skončení dne, s tím, že tuto lhůtu negarantují. Podle informací Webtrends tak někdy dochází k až třídennímu zpoždění (informace je ovšem součástí reklamy pro Real Analytics, a je tak třeba ji brát s rezervou).

Měření vlastních záložek i aplikací, export dat a vlastní měřící postupy

Samotný Facebook nabízí pouze měření defaultní fanouškovské stránky a toho, co se děje na ní. Oproti tomu Real Analytics dokáží získat i data o vámi přidaných záložkách či vašich vlastních aplikacích, čímž se výrazně odlišují. Data jsou průběžně ověřována, další rozdíl od Facebooku.

Posledním zásadním rozdílem, a devizou Real Analytics, je možnost data exportovat, či přímo integrovat do dalších nástrojů na měření úspěšnosti marketingu, a to i pro jiné kanály než Facebook (například blogy, Twitter). Můžete si nechat vypsat report na kterýkoliv typ dat, který vás zajímá, a v neposlední řadě vytvořit vlastní měřící postupy, pokud vám ty základní nestačí.

Analytics pro Facebook Fan Pages

Real Analytics přitom neměří prostřednictvím JavaScriptu, protože některé objekty na fanouškovských stránkách jej nepoužívají (například právě vlastní záložky), a místo toho má vytvořené svoje API na sběr dat. To zasílá data do Webtrends, kde se mohou dále analyzovat.

Více informací o Facebook Insights můžete získat zde.

Google Analytics pro Facebook Fan Pages

Před pár dny zveřejnili na svém blogu vývojáři ze společnosti Webdigi.co.uk, jak nainstalovat na svoje Fan Pages Google Analytics. Celý blogpost s návodem na implementaci čtěte zde