Výzkumníci s pomocí Twitteru předpovídají vývoj nezaměstnanosti

Co všechno se dá předpovídat s pomocí dat z Twitteru? Velmi přesně lze předvídat například vývoj nové nezaměstnanosti v USA. Výzkumníci z univerzity v Michiganu k tomuto účelu vytvořili speciální algoritmus.

Výzkumníci z univerzity v Michiganu a ze Stanfordu vyvinuli technologii, která prochází miliony tweetů a hledá známky ztráty zaměstnání, na základě zjištěných dat pak vytváří odhad počtu nových žádostí o podporu v nezaměstnanosti. Tento odhad je po publikaci oficiálních statistik srovnáván se skutečnými čísly zaznamenanými příslušnými úřady.

Ať už se to děje z jakéhokoliv důvodu, předpověď založená na Twitteru je zpravidla mírně pesimističtější než odhady ekonomů, a oproti skutečnému počtu nových žádostí je také obvykle mírně nadhodnocená.

twitter unemployment prediction

I přes zřejmé nedostatky je takto vytvořená předpověď až nečekaně přesná, a přestože nedokáže vždy zcela přesně reagovat na velké nečekané výkyvy v počtu nových nezaměstnaných, všeobecný vývoj trendu zachycuje velmi dobře.

Její hlavní výhodou je, že oproti klasickému způsobu tvorby podobných předpovědí pomocí dotazníkových anket či z dat úřadů jsou předpovědi na základě dat z Twitteru velmi levné. Lze je navíc vytvářet v reálném čase přesně na míru aktuálním potřebám.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Boj za práva homosexuálů jako šance pro marketéry

Aktuálnost, pohotovost, lidskost. To jsou v poslední době jedny z nejčastěji skloňovaných hodnot marketingu zejména na sociálních sítích. Aktuální soudní boj za rovnost manželství homosexuálních párů ve Spojených státech nabízí přesně takovou příležitost a spousta firem už se dnes zjevně nebojí vystoupit z přísně neutrální korporátní slupky.