Jak dělat Twitter: Miliardy tweetů a miliony dychtivých lidí. Kudy se k nim dostat?

Je jasné, že Twitter není v tuzemsku při plánování kampaní na sociálních sítích volbou číslo jedna. Mnohé společnosti si na něj možná ani nevzpomenou, a to zdaleka neplatí jen pro Českou republiku. Přesto se dobré kampaně na síti dělat dají. Jaké jsou ty úspěšné a co radí samotní zástupci Twitteru?

Je jasné, že Twitter není v tuzemsku při plánování kampaní na sociálních sítích volbou číslo jedna. Mnohé společnosti si na něj možná ani nevzpomenou, a to zdaleka neplatí jen pro Českou republiku. Přesto se dobré kampaně na síti dělat dají. Jaké jsou ty úspěšné a co radí samotní zástupci Twitteru?

Zatím poněkud zdrženlivý přístup firem se samozřejmě sociální síť snaží změnit. Její zástupci na řadě konferencí ukazují, že kampaně dělat jde. A že potenciál je tu velký – lidé pošlou každý týden 3 a půl miliardy tweetů. S tím už by se mohlo něco dělat, že?

Twitter data za jednotlivé trhy nezveřejňuje, a tak nám musí stačit jen nápověda, že uživatelů této sítě v tuzemsku prý není víc než obyvatel Brna. Ano, na Faceook momentálně nemá. Ale nějaké slibné číslo se ze sítě přesto může vyklubat. Jenže musí se to umět.

Chce to reagovat rychle

Kouzlo je využít síť ve spojitosti s tím, co se děje.

“Nejlepší je využít co nejaktuálnějších událostí,” radí Niall Horgan, manažer Twitteru v rámci regionu EMEA. Má na starosti mimo jiné jeho nasazování na nových trzích a to, že přednášel třeba na konferenci Czech Internet Forum, tak zlehka odkazuje na přístup tuzemska k síti.

A co tedy v posledních měsících nejvíc hýbalo Twitterem a i značky mohly využít? Třeba sport je tahákem skoro všude a konkrétně fotbalový zápas Brazílie a Německa z mistrovství světa vyvolal 35,6 milionů tweetů. Načasovaných přesně podle gólů.

Pracovat se samozřejmě dalo se zásadními momenty celé události.

tweet suarez reklamy (1024x576)

Nebývalý zájem vyvolal tweet Davida Camerona, který chtěl veřejnosti na Twitteru sdělit, že řeší s Obamou situaci na Ukrajině. Tedy zájem vyvolala hlavně fotografie k němu.

tweet david cameron 1

A řada reakcí.

tweet cameron delaney

tweet cameron stewart

Které teprve rozproudily pořádný zájem publika. To se totiž stejně jako na jiných sociálních sítích samozřejmě rádo baví. Ostatně sami se můžete slušně zabavit pod hashtagem #davecalls.

tweet phone 1

tweet phone 2

tweet phone 3

“Twitter lidé používají, když dělají víc věcí najednou. Především, když se dívají na televizi. Využijte toho,” radí Niall. Podle Radka Vašíčka, který v tuzemsku řídí společnost Httpool, používá Twitter přímo při sledování televize 60 procent lidí. Dokonce 95 procent online konverzace o televizních pořadech se na této síti odehrává, takže spojení televize a Twitteru je zásadní. Odhadli byste třeba podle následujícího grafu (tedy mít ho přesně popsaný), kdy asi tak dávali Hru o trůny?

tweety hra o trůny

Když je o něco takový zájem, byla by škoda toho nevyužít.

tweet westeros discover ireland

Nebo si zahrát se slovy – od “Game of Thrones” po “Game of Phones” to není moc daleko.

tweet game of phones

O #bendgate jste asi slyšeli. Vyvolal přes 285 tisíc tweetů. A o značkách, které ho využily, víte? Ukazujeme jeden příklad za všechny: problémy výrobce mobilních telefonů může využít klidně i producent sladkostí. Povšimněte si počtu retweetů a oblíbených.

tweet bendgate kitkat

“Samozřejmě se dají využít i lokální události,” doplňuje Vašíček. Některé totiž můžete naplánovat dopředu. A hned na konferenci Prime time for… Internet Jungle doporučil: co třeba lednové oslavy 50 let Večerníčka nebo mistrovství světa v hokeji?

V Česku je podle Vašíčka velký potenciál v kreativitě a využití reklamních produktů Twitteru i díky tuzemské mentalitě a povaze. Je ale potřeba, aby značka byla okamžitě identifikovatelná. Čím větší emocionální dopad a reakce, tím snáz si uživatelé sdělení zapamatují. A nejlépe rovnou podporujte jejich zapojení, dodává Vašíček. Jejich pasivní čtení k rozšíření příliš nepřispěje.

Inspirovali jste se, nebo zůstává Twitter na okraji vašeho zájmu?

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Experimenty Facebooku: Notifikace z news feedu, placené zprávy, emotikony

Při tom, jak velkou má Facebook uživatelskou základnu, si může dovolit neustále podnikat desítky i stovky testů, kterými koriguje svoje budoucí směřování. Nejnovějšími experimenty jsou placené zprávy pro uživatele v Británii, pokus s notifikacemi o počtu nových příspěvků, zavedení emotikonů v příspěvcích nebo plošné omezení počtu pozvánek na události. Zároveň také Facebook představil novinky kolem Open Graph akcí.
Přečtěte si více

Facebook plánuje revoluci ve smajlících

Současná podoba internetových smajlíků podle všeho nevyhovuje největší sociální síti, Facebooku. Její vedení totiž pověřilo umělce pracujícího pro Pixar, aby vytvořil takové emotikony, které budou lépe pokrývat skutečnou škálu lidských emocí.
Přečtěte si více

Co když ‘lajkujete‘ na Facebooku úplně všechno?

Napadlo vás někdy, co by se stalo, kdybyste vyjádřili přízeň všemu, co vám Facebook nabízí? Ve Spojených státech už to někoho napadlo, a rovnou to vyzkoušel. Mat Honan z webu Wired lajkoval dva dny všechno, co mu sociální síť ukázala. Za 48 hodin se Mat upsal tisícům stránek.