Videa z La Degustation Online na téma analýza a monitoring

Třetí setkání nad jídlem, internetem a marketingem ze série La Degustation Online dostalo podtitul Koukáme se zákazníkům pod sukně, aneb sledujeme, analyzujeme a vyhodnocujeme. Záznam celého večera (samozřejmě s výjimkou tradičního rautu) si nyní můžete pustit také ve formě videa.

Téma měření chování uživatelů a jeho následného vyhodnocování zahrnulo v podání řečníků La Degustation Online vše od tepelných map, přes komunikaci v internetových diskuzích a na sociálních sítích, až po otázky správného využití demografických dat o zákaznících a integraci Big Data. Jestli se těmito otázkami ve své praxi zabýváte také, což je víc než pravděpodobné, určitě najdete nejednu odpověď na své otázky.

Dalila Thoribová a Martin Stareček, SiteOne

Úvodní prezentace se věnovala projektu mYx, tématem tedy byly heatmapy. Na praktických příkladech se účastníci mohli seznámit s tím, k čemu se dá tato forma vyhodnocení uživatelského chování využít a jaké jsou její hlavní přednosti. Výhodou je především jednoduchost, nenáročnost a srozumitelnost, takže výsledky mohou být snadno předávány dál, ať už v rámci organizace nebo třeba směrem ke klientům.

Martin Petrášek, eMerite

I když si to většina firem neuvědomuje, monitoring online diskuzí není jen lapačem zákaznických stížností. A jeho primárním účelem také není shromažďování podkladů pro okamžité a vyčerpávající reakce. S ohledem na to, že jen na pětinu příspěvků má vůbec cenu reagovat a většina kritiků reakci stejně neočekává a nechce, nemá smysl snažit se komunikovat vždy a všude. Zajímavější může být možnost poznat rozhodovací procesy a motivace lidí, zjistit vliv svých aktivit na vnímání značky nebo získat srovnání s konkurencí.

Panelová diskuze k prvnímu bloku

Novinkou večera bylo umístění první dílčí diskuze doprostřed programu. Diváci mezi prvními třemi řečníky nejvíce zaměstnali Martina Petráška konkrétními dotazy na vyhodnocování online komentářů. Nakonec došlo i na zajímavé příklady z praxe včetně příběhu o tom, jak může analytika vést až k vyhazovu zaměstnance ze dne na den. A tipli byste si, jaká je průměrná pracovní životnost člověka, který se musí negativními výkřiky uživatelů internetu den co den ručně probírat?

Jiří Štěpán, Etnetera Activate

Základem všeho je podle Štěpána demografie. A přes často anonymní data, která lze o uživatelích získat, může její správné pochopení přinášet vynikající výsledky. Je ovšem třeba přejít od pozorování k akci. Zapomeňte na samoúčelné měření kliků, vaším cílem musí být na základě analytiky zjišťovat konkrétní a užitečné informace. Jednotlivá čísla se také musí vždy dostat na stůl relevantnímu člověku a výsledkem by měla být personalizace obsahu na míru konkrétnímu uživateli. Toho byste si měli vždy zapamatovat a vnímat ho dlouhodobě a komplexně, ne jen jako jednotlivou návštěvu bez kontextu.

Jana Žižková, SAS

Pohled na data z velkého nadhledu a v tradičnějším podání přinesla Jana Žižková. S ohledem na stále rychleji rostoucí záplavu dat je podle ní klíčové poznat relevantní data, dokázat je integrovat a překonat znalostní mezeru. Kolem Big Data již existují spousty řešení, otázka reálného využití v praxi ale zůstává komplikovaná. Předně je proto třeba upravit a zvládnout jejich komunikaci v rámci organizace a postarat se o to, aby slovo integrace nezůstalo jen hezky znějícím pojmem.

Závěrečná panelová diskuze

Do závěrečné třičtvrtěhodinové diskuze se kromě všech předchozích řečníků zapojil ještě Petr Šimeček ze společnosti Keboola. Stejně jako v jednotlivých přednáškách byl hlavním tématem tlak na efektivitu a konkrétní výsledky, otázek ale padla velká spousta…

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook Home se nám celkem líbí, nenaleťte ale podvodníkům

Oficiální verze Facebook Home je zatím z Česka a dalších zemí mimo Spojené státy nedostupná, čehož se snaží využít nejrůznější aplikace, které se tak jenom tváří - a dokonce se ani nestydí chtít za to peníze. My jsme si stáhli verzi neoficiální a zatím musíme říct, že první dojmy jsou celkem pozitivní - byť takové asi budou jen pro uživatele, kteří svůj Facebook a svůj telefon používají určitým způsobem.
Přečtěte si více

Reklama, mapy i paywall jako nástroje krizového marketingu

Hurikán Sandy se mimo jiné ukázal jako další zajímavá příležitost pro sociální sítě a technologické i mediální společnosti. Ty všechny totiž mají řadu možností, jak mohou účinně pomáhat a současně získat plusové body u uživatelů i propagaci služeb před potenciálními zákazníky. Dokonalou ukázku předvedl Twitter, Google nebo třeba New York Times.