Velké novinky v cílení příspěvků a reklam na Facebooku

Novinka v cílení reklam je velmi jednoduchá – inzerenti budou moci na základě telefonního čísla a e-mailu svých stávajících nebo dřívějších zákazníků cílit tyto uživatele reklamou, která jim je přivede zpět. Proces je přitom nastaven tak, že Facebook nebude dávat nikomu k dispozici žádná data uživatelů. Místo toho mu inzerent předá zahashovaná telefonní čísla a -emailové adresy, které se sociální síť pokusí spárovat s daty svých uživatelů.

Tam, kde uspěje, zobrazí těmto uživatelům požadovanou reklamu, ačkoliv je pravděpodobné, že ve většině případů cílený e-mail či telefon nenajde. Po identifikaci uživatelů, kterým má reklama být zobrazena, zahashované verze hesel sociální síť nenávratně smaže, takže při dalším zadaní takto cílené reklamy budou e-maily či telefonní čísla muset být předány znovu. Novinku Facebook začne zprovozňovat během příštího týdne.

Omezte viditelnost příspěvků

Pokud jde o cílení příspěvků facebookových stránek, to je prozatím dostupné pouze adminům těch stránek, které mají alespoň 5000 fanoušků (nám jich do této hranice mimochodem chybí asi 140, ideální příležitost dát nám Like – díky!). Správci budou během tvorby příspěvku moci zvolit typ uživatelů, kterým se bude zobrazovat. Zobrazení příspěvku v News Feedu samozřejmě není u zvolených uživatelů jisté, jisté ale je to, že uživatelům neodpovídajícím zvoleným kritériím se nezobrazí.

Cílení příspěvků v News feedu

Cílit lze podle pohlaví, věku, vztahového statusu, vzdělání, lokace, zájmu, jazyka a dalších kritérií. Novinka přijde vhod hlavně tam, kde není určitý příspěvek relevantní pro všechny fanoušky značky, ale jen některé. Například příspěvek ve znění „Je vám do 25 let a chcete si zkusit práci v naší restauraci za barem?“ nebude velmi pravděpodobně relevantní zprávou pro fanoušky v důchodovém věku.

Stejně tak asi muži (většina z nich) patřičně neocení příspěvek upozorňující na novou, ještě rudější, plnější a mnohem zářivější rtěnku. Takové příspěvky fanoušky obvykle zbytečně spamují a v konečném důsledku je mohou přesvědčit jedině k tomu, aby značku přestali sledovat a odstranili ji z oblíbených. Cílení se nicméně nebude týkat situace, kdy uživatel navštíví přímo Timeline stránky. V tom případě uvidí příspěvky vždy všechny.

Via AF, cnet