Velká Británie zvažuje login přes Facebook pro přístup k veřejným službám

V novém programu IDA, který má zajistit identifikaci britských občanů pro přístup k veřejným službám, zvažuje bristká vláda Facebook a další sociální sítě jako jednu z možností přístupu.

IDA (Identity Assurance) má zajistit lidem bezpečné přihlašování k veřejným službám bez nutnosti osobního průkazu. Kromě bank a telekomunikačních institucí, které mají o svých zákaznících dostatečné identifikační a další osobní údaje, jsou ve hře také sociální sítě a jejich otevřené systémy přihlašování. Mluvčí úřadu britské vlády včera potvrdil, že Facebook a další soukromé společnosti nabízející systémy přihlašování, které splňují kritéria vlády, připadají pro systém v úvahu jako partneři. Individuálně ale společnosti, které kritéria naplňují, neuvedl, stejně jako nesdělil zmíněná kritéria.

IDA bude fungovat jako přihlašovací systém pro stránku Gov.uk, která ve Velké Británii plní úlohu jednotného místa pro přístup ke všem online veřejným službám. Mezi zde nabízené služby patří přístup do systému sociálního pojištění, možnost řešení všech daňových záležitostí či vydávání řidičských průkazů. Poskytovatel přihlašovacích systémů nebude jen jeden, vláda má v plánu upsat jich větší počet, aby si občané mohli preferovaný způsob přístupu vybrat. Facebooku by pro účast v programu mohlo svědčit, že od svých uživatelů vyžaduje jejich skutečná jména a příjmení.

Jací poskytovatelé v programu skutečně budou zahrnuti a jaké způsoby přihlašování IDA umožní by britská vláda měla oznámit do konce října.

Via ZDN

 

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook spojuje lidi. Není to jen fráze: Loni vytvořil 4,5 milionu pracovních míst

Stal se nástrojem pro získání zákazníků, a to pro ty největší i nejmenší obchodníky. Zároveň je lákavou platformou pro vývoj aplikací a důvodem, proč si koupit lepší mobil. A tak se loni kolem Facebooku vytvořila ekonomika v hodnotě 227 miliardy dolarů, která zaměstnávala celkem 4,5 milionu lidí. To všechno jsou nejen zajímavá čísla, ale hlavně počty jen s ohledem na byznys okolo sociální sítě. Tedy bez započtení výsledků nebo zaměstnanců Facebooku samotného.
Přečtěte si více

Anonymous ovládli účet Burger Kingu na Twitteru, změnili ho na McDonald’s

Na včerejší den rozhodně jen tak nezapomenou lidé, kteří se na Twitteru starají o účet amerického řetězce rychlého občerstvení Burger King. Účet jim na více než hodinu vyfoukli Anonymous, kteří jej okamžitě přejmenovali na McDonalds a začali z něj tweetovat všechno možné i nemožné. Samozřejmě k nemalému pobavení značné části uživatelů.