Vaše kampaň je sexistická a ponižuje ženy. Na jaře si podáme muže, odpovídá feministkám šéf české oděvní firmy

Český internet stále ještě řeší kontroverzní reklamu operátora T-Mobile a komunikační dovednosti zástupců reklamní agentury Saatchi & Saatchi. Ale v naší krajině se zrodila i další kauza, tentokrát s opravdu mezinárodním dosahem. Nová značka oblečení pro motocyklisty Kalup čelí kritice kvůli své premiérové reklamní kampani.

Na serveru Change.org se objevila petice, která požaduje stažení reklamní kampaně nové oděvní značky Kalup. Petice odstartovala 5. prosince a už 8. prosince večer pod ní bylo téměř 1 000 podpisů, které si autorka vytyčila jako cíl. Autorka petice, která pochází z Madridu, si v ní stěžuje, že vizuály značky objektivizují ženy a ponižují je.

Firma Kalup Machines s.r.o. na svém anglicky psaném blogu ústy svého generálního ředitele Filipa Žáka na tuto kritiku reagovala. Sám šéf společnosti nám zaslal počeštěnou verzi reakce: „Naše kampaň je parafrází na klišé, kdy je žena ve světě motorek vnímána spíše jako přívěsek. Záměrně jsme v umělecké nadsázce tento fakt zdůraznili a žena tak plní v kampani roli pouhé dekorace. Kalup adoruje motocykl jako objekt touhy. Již teď se těšíme na tvorbu jarní kampaně na podporu připravované dámské kolekce, kde si podáme muže. Myslíme si, že reklama má vzbuzovat emoce,“ píše Žák v české parafrázi původní reakce.

Značka Kalup pochází z Prahy, vznikla teprve nedávno a na trh právě uvádí svou první kolekci oblečení pro motorkáře. Pánská kolekce je trochu provokativní, nechybí v ní motivy spoře oděných žen a má jistý fetišistický nádech. Tomu tématicky odpovídá i reklamní kampaň.

Její součástí je i video dokumentující proces focení nové kolekce. Na fotografiích hrají hlavní roli dva pánové ve stylovém oblečení, jedna nadupaná motorka a … nahá žena, většinou s helmou na hlavě. Asi bylo jen otázkou času, kdy si takové kampaně všimnou zastánci a zastánkyně rovnosti pohlaví a odpůrci všeho, co může být jen trochu považováno za sexistické.

Španělská petice na Change.org dodává aktivitám firmy mezinárodní dosah. To byl vlastně i trochu záměr mladé společnosti, která se rozhodla své oblečení cílit na mezinárodní publikum. Firma v diskusích se stěžovatelkami na svém facebookovém profilu píše, že s určitou mírou kontroverze počítala. Aktivistky tak vlastně značce Kalup pomáhají ke zviditelnění. Filip Žák, ředitel značky, to pro Tyinternety.cz potvrdil.

Zakladatelé značky o sobě tvrdí, že jsou fetišisté a otroci rychlosti. Milují motocykly a rozhodli se pro podobně „postižené“ připravit jedinečnou kolekci oblečení. Právě proto ony fetišistické rysy. Fotografie, které představení produktů doprovází a které se staly předmětem kontroverzních reakcí, jsou tvořeny v artovém stylu. Na další rozruch budící pokračování kampaně přitom podle Filipa Žáka nebudeme muset čekat až do jara 2015. Kalup totiž hodlá na současnou kritiku reagovat jakýmsi volným pokračováním kampaně.

Jestli hodlá firma v pokračování naštvat ženy, muže nebo motocykly, to nám Žák neprozradil.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika: Za deset let utratili Češi na Aukru 24 miliard

Obchodní portál Aukro slaví deset let na trhu. Aktuálně jsou na něm registrovány 3 miliony uživatelů, kteří každou minutu koupí 22 položek. Za celou dobu existence zde lidé utratili 24 miliard korun za 64 milionů vystavených položek. Nejčastěji za oblečení a doplňky, vybavení pro dům a zahradu, sběratelské předměty a počítače.
Přečtěte si více

Rozhovor: Co jsou Opráski sčeskí historje?

Možná už je znáte, možná vás zatím míjely. Na českém internetu existuje jeden nový fenomén. Nazvaný svým autorem Opráski sčeskí historje, a využívající mix divoké gramatiky, nevhodného humoru a obrázků připomínajících tak trochu malování z Windows, tenhle výtvor si za pouhý měsíc dokázal získat na české poměry nezanedbatelné publikum. Nám se podařilo udělat s autorem rozhovor, a to ne jen tak ledajaký.
Přečtěte si více

Polemika na obranu českých a slovenských startupů

Cítím potřebu se našich startupů a lidí, kteří kolem stojí, trochu zastat. Tenhle názor ve mě zrál už dlouho, jeho sepsání ale napomohly diskuze na řadě nejmenovaných facebookových profilů - třeba o tom, že "česká startupová scéna neexistuje" a jde jen o neúspěch, "na který spousta lidí vsadila svůj tiket". Rejpat do startupů je totiž v módě a obhájci moc slyšet nejsou, tak zkusím trochu srovnat síly, i když ve výsledku třeba bude pravda někde uprostřed.