Vánoce na Google+. Správci pro firemní stránky a další změny

Protože je velmi populární srovnávat Google+ s Facebookem a ukazovat, které funkce kdo přebral od koho a kdo vymyslel co nového, budeme se tohoto přístupu držet i při představování první nové funkce Google+, nastavitelného streamu. Ještě nedávno by totiž šlo o velkou novinku, nyní ale již jde pouze o kopii něčeho, co Facebook umí také a dokonce ještě lépe.

Ještě než začneme, jedno upozornění. Představované změny zatím pravděpodobně nebudete mít aktivní, Google je bude pro uživatele postupně zprovozňovat během následujících dní.

Nastavitelný stream

První novinkou je možnost nastavit, jak často se příspěvky od určitých kruhů budou zobrazovat v hlavním streamu. Pokud si na svém G+ otevřete stream kruhu, jehož prioritu chcete změnit, uvidíte vpravo nahoře slider. Jeho posunováním můžete volit mezi tím, zda zobrazovat všechny příspěvky od kontaktů v tomto kruhu, většinu, jen některé nebo vůbec žádné.

Facebook již podobnou funkci má také. Při najetí na tlačítko Subscribe na profilu uživatele můžete v nabídce, která se objeví, zvolit, zda chcete vidět ve svém streamu od tohoto uživatele všechny příspěvky, většinu, nebo jen ty důležité. Zcela vypnout je můžete kliknutím na položku Unsubscribe v nabídce úplně dole. Za lepší tento přístup považujeme především proto, že můžete nastavit viditelnost pro každého uživatele/stránku zvlášť. Na jednu stranu je to více práce, na druhou stranu to ale umožňuje lepší přizpůsobení.

Notifikace a fotky

Protože leckomu připadalo, že dosavadní podoba notifikací byla relativně nepřehledná a uživatelé často museli na položku kliknout, aby měli šanci zjistit, o co se vlastně jedná, budou nové notifikace obsahovat krátké preview aktivity, která za nimi stojí. Pro uživatele by tak mělo být mnohem snazší poznat, zda je pro něj notifikace důležitá nebo ji může ignorovat.

Nové notifikace na Google+

Změn se dočkaly i fotografie. Kromě nové navigace pro prohlížení bude přítomen i režim zobrazení na celou obrazovku, ale také se změní tagování, které prý bude jednodušší a zábavnější.

Firemní profily

A zlatý hřeb na konec. Asi nejpodstatnější změnou je možnost přidání dalších administrátorů, a to s horním limitem na čísle 50. Právě to byla od počátku největší překážka v použitelnosti firemních Google+ stránek, které mohl ovládat jen přímo ten, kdo je založil. Všem administrátorům dané stránky budou ohledně aktivity chodit notifikace, aby měli neustále přehled, co se na ní děje.

Posledním vylepšením je, že se na stránce bude zobrazovat počet uživatelů, kteří s ní nějakým způsobem vstoupili do interakce, ať už se jedná o +1, nebo její přidání do kruhů. I s praktickými ukázkami novinky představuje jeden z inženýrů Google Pages týmu ve videu výše.

Via GB