V čem se LinkedIn inspiroval od Facebooku a Twitteru

První informace, že LinkedIn chystá zásadní změny, prosákly už loni v říjnu. V prosinci pak jeho zástupci zprovoznili vlastní tlačítko Like. I další novinky vypovídají o tom, že se LinkedIn rozhodl zamíchat kartami sociáního webu dost důkladně.

Čeká nás například možnost přihlašovat se na stránky třetích stran prostřednictvím LinkedIn účtu, sdílet profilové informace s důvěryhodnými firmami nebo si naopak převzít vybraný obsah z jejich stránek do vlastních obchodních kontaktů.

Přidáme špetku Facebook connect

Díky Facebook connect přesáhl Facebooku své vlastní stránky a zařadil se mezi nejdůležitější průkopníky sociálního webu. Lidé tuto funkci, která jim umožňuje jednoduše převést jednou vložené informace ze svého profilu na stránky třetích stran, velmi rychle přijali. Především proto, že jim do značné míry zefektivňuje práci.

LinkedIn si uvědomil výrazný potenciál, který Facebook connect skrývá i pro sféru byznysu, a proto v tomto směru vyrazil po facebookových stopách. Už teď mají vývojáři zelenou a mohou návštěvníkům svých stránek zpřístupnit přihlašování prostřednictvím účtu na LinkedIn.

A také trochu z Twitteru

Zajímáte se o dění v nějaké konkrétní společnosti? Kromě toho, že si snadno najdete, kteří její zaměstnanci jsou zachyceni v síti vašich kontaktů, je můžete pomocí nové funkce Follow (viz tlačítko na obrázku umístěné vpravo nahoře) následovat podobně jako na Twitteru.

Z Twitteru také LinkedIn převzal tlačítko Sharing, které umožňuje uživatelům sdílet vybraný obsah z libovolných stránek přímo do streamu na LinkedIn.

Oba tyto kroky jsou součástí komplexnější strategie, která má z  dříve statické šedé myšky sociálních sítí udělat zdroj aktuálního dění ve světě byznysu. Cílem je poskytnout živý tok obchodních informací v reálném čase, jaký najdeme právě na Twitteru.

Je příliš brzy novou strategii LinkedIn zevrubněji hodnotit. Analytici nicméně předvídají, že jde o krok správným směrem. Přeci jen, podobné funkcionality už nějakou dobu plní velmi dobře své úkoly ve službách Facebooku a Twitteru.

Via TNW