V B2B marketingu vede Twitter a LinkedIn, Facebook je až čtvrtý

Celá studie od B2B Marketing, vytvořená ve spolupráci s Circle Research, sice zdarma dostupná není, společnost ale na jejím základě vytvořila infografiku, která některé základní poznatky shrnuje.

Možná příliš nepřekvapí, jaké dvě sítě mezi B2B marketéry vyhrály souboj užívanosti. První se umístil Twitter, který uvedlo 85 procent z nich, v závěsu byl LinkedIn s 82 procenty. Facebook byl až čtvrtý na úrovni 71 procent, předstihlo ho YouTube, kterému důvěřovalo natolik, aby do něj investovali čas a peníze, 77 procent B2B marketérů.

Co je poněkud zvláštní je, že tito profesionálové z větší části nemají pro sociální média dlouhodobou strategii. Přestože pro většinu z nich byla podle infografiky jako marketingový kanál důležitá, jen 38 procent z nich uvedlo, že mají definovanou social media strategii, 61 procent se jich chovalo ad hoc podle situace.

Většina B2B marketérů také příliš nevěří tomu, že skutečný přínos sociálních médií lze kvantifikovat. Těch, kteří uvedli, že dovedou spočítat ROI ze sociálních kanálů alespoň v polovině svých aktivit, bylo pouhých 17 procent, naopak podle 44 procent bylo ROI možno vyčíslit jen vzácně či dokonce vůbec.