Uživatelská základna Facebooku letos překoná 15 procent lidské populace

V západní Evropě a severní části Ameriky sice již Facebook naráží na hranici poloviční penetrace internetové populace, která jeho uživatelské základně brání dále rychle růst, v asijském a jihoamerickém regionu ale tuto překážku nemá. Tyto regiony také budou podle eMarketeru v tomto roce a v letech příštích pohánět jeho uživatelský růst.

Z jakých zemí budou letos a v letech příštích pocházet největší přírůstky uživatelské základny Facebooku? Podle eMarketeru to bude Indie, Rusko a Brazílie, země, které mají nejvyšší růst ze všech regionů světa, vysoké počty obyvatel a doposud nízkou penetraci největší globální sociální sítě mezi nimi.

eMarketer také tvrdí, že skutečnou miliardu uživatelů překoná Facebook až letos. Podle jeho informací sociální síť započítává do svých statistik aktivních uživatelů (kterých s koncem prvního čtvrtletí 2013 uváděla 1,11 miliardy) i některé sekundární účty, například zvířecí miláčky a špatně vytvořené firemní účty. Do konce roku 2014 by sociální síť podle eMarketeru měla dosáhnout na 1,26 miliardy skutečných fyzických individuálních uživatelů.

Pro rok 2012 uvádí eMarketer 889 milionů uživatelů Facebooku, v roce letošním by měla uživatelská základna dosáhnout 1,091 miliardy. To bude 63 procent všech lidí, kteří budou aktivně užívat sociální sítě, 42,6 procenta všech lidí s přístupem k internetu a 15,4 procenta celé světové populace. Do roku 2017 přitom eMarketer předpovídá, že se uživatelská základna zvedne na skoro 24 procent světové populace.

eMarketer také vyvrací jednu informaci, o které se poslední dobou mluvilo především v souvislosti se západními zeměmi, kde Facebook již dosáhl vysoké nasycenosti trhu. Podle eMarketeru data, která v rámci své studie analyzoval, rozhodně nevypovídají o tom, že by se Facebooku v těchto regionech snižovaly počty uživatelů. Počet aktivních uživatelů naopak stále roste, pouze se tito uživatelé přesouvají k mobilnímu přístupu a v případech některých specifických skupin tráví na Facebook méně času než dříve. Růsty počtu uživatelů jsou nicméně v těchto zemích v řádu jednotek procent ročně. Místo Facebooku uživatelé svůj čas nejčastěji věnují Instagramu, který ale největší sociální síti patří, a tak není důvod, aby ji tento pohyb uživatelů zásadně trápil (kromě otázky jejich monetizace).

Via eM

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Nejúspěšnější povodňové příspěvky velkých českých stránek na Facebooku

Tvůrci české služby ZoomSphere se podívali na data největších českých stránek na Facebooku a na to, jak pracují s tématem povodní jejich social media manažeři. Mimo jiné s cílem zjistit, kdo se snaží na tématu pouze lacině přiživit, kdo balancuje na tenké hraně černého humoru, kdo vybízí k solidárnosti, kdo se snaží pomoci v rámci svých možností a podobně. A samozřejmě - jak na tyto posty reagují samotní fanoušci stránek.