Uživatelé sociálních sítí jsou stále aktivnější a zasažitelnější

Skvělá zpráva pro všechny marketéry, kteří spoléhají na sociální sítě – dramatický rozvoj jejich uživatelské základny totiž zdaleka není jen kvantitativní, ale také výrazně kvalitativní. Velmi rychle se zvyšuje procento vysoce aktivních uživatelů, které je díky jejich přístupu mnohem snazší oslovit.

Takzvaný technografický žebříček od společnosti Forrester Research, který rozděluje návštěvníky sociálních sítí podle míry a způsobu jejich účasti, se světu poprvé představil v roce 2007. Jeho cílem je hlavně pomoci firmám účiněji komunikovat a snadněji proniknout do sociálních médií. A aktuální verze žebříčku ukázala až překvapivě výrazný přechod od pasivního uživatelství k aktivnímu v posledních pár letech.

 

Rozložení uživatelů sociálních sítí v roce 2007Graf 1 – Rozložení uživatelů sociálních sítí v roce 2007

 

Jak je ze srovnání obou grafů patrné, za poslední tři roky téměř zmizela dříve masivní a pro potřeby reklamy značně  zkreslující skupina neaktivních uživatelů, z bývalých téměř 60 procent nezůstalo ani 20. Výrazný byl naopak posun prakticky ke všem vysoce aktivním skupinám návštavníků sociálních sítí. Skoro se zdvojnásobilo procento aktivních tvůrců obsahu i jeho kritiků a naprostou většinu dnes již představují lidé spadající do kategorií účastníků či alespoň diváků (kategorie se mohou i prolínat), což jsou z hlediska jakékoli marketingové komunikace velice příznivé zprávy.

Z průzkumu Forresteru také například vyplynulo, že už jeden ze tří Američanů přítomných online pravidelně – tedy alespoň jednou týdně – aktualizuje svoje statusy na některé ze sociálních sítí (v žebříčku uvedení jako tzv. „conversationalists“).

 

Rozložení uživatelů sociálních sítí v roce 2010Graf 2 – Rozložení uživatelů sociálních sítí v roce 2010

 

Rozlišení všech těchto základních kategorií má umožnit lepší navržení a cílení marketingu, kampaní na podporu značky či různých zábavních aplikací. Navíc se zdá, že sledované trendy mají i nadále rostoucí tendenci a sdělení zprostředkovaná skrze sociální sítě budou mít stále dostupnější, ochotnější a větší odezvu. Další podrobné informace na toto téma můžete najít na odkazu pod článkem.

Via BrianSolis

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika od Seznamu: E-mail stále drtí Skype, ICQ i Facebook

Nejvyužívanějším a nejdynamičtěji rostoucím komunikačním kanálem na internetu je e-mail. Vyplývá to z průzkumu společnosti Seznam.cz o způsobech on-line komunikace, jehož výsledky jsou shrnuty v přehledné infografice. Z výzkumu je patrné, že na denní bázi e-mail používá 78 procent dotázaných, vlastní ho ale až 99 procent účastníků průzkumu.
Přečtěte si více

Rdio versus Deezer. Kterou službu vybrat?

Je to neuvěřitelné, ale už i v České republice dochází k souboji streamovacích služeb. Něco, co bylo nedávno naprosto nepředstavitelné. Na trh v minulých dnech dorazila služba Rdio a naši dvorní terénní výzkumnici Elišku Vyhnánkovou samozřejmě velmi zajímalo, jestli zůstat u předplatného Deezeru, nebo vzít kramle ke konkurenci. Jdeme srovnávat!