Uživatelé aplikací na Facebooku chtějí interaktivnější reklamy

Jak se liší reklama v aplikacích od reklamy jinde na webu? Uživatelé od ní očekávají víc a mají na ni vyšší nároky. Ukázal to průzkum Harris Interactive, ze kterého vyplynulo i to, že uživatelé telefonů jsou mnohem ochotnější za aplikace platit.

Zatímco klasické bannery v aplikacích preferuje jen 28 procent uživatelů osobních počítačů, 72 procent jich dává přednost interaktivní reklamě. U uživatelů chytrých telefonů byl poměr o něco lepší pro bannery, když interaktivní reklamu preferovalo jen 60 procent dotázaných. Data vychází z dotazníku, který pro sociální a mobilní reklamní platformu MediaBrix provedl Harris Interactive mezi 2236 dospělými Američany. Tiffany Sumner z MediaBrixu k tomu říká:

“Zkušenost uživatelů je na tomto trhu pro všechny neskutečně důležitá. Běžné webové reklamy v tomto prostředí nepřinášejí výsledky. Uživatelé aplikací na Facebooku velmi chtějí vidět novější reklamní formáty.”

Přitom podle zjištění ankety aplikace na Facebooku užívá poměrně hodně uživatelů. Za poslední rok jich některou aplikaci použila třetina, dvě třetiny si zahrály nějakou hru. Ačkoliv videoreklama pro tyto uživatele splňuje měřítka interaktivní reklamy, sledují i to, kdy se reklama objeví. 37 procent jich preferuje tzv. pre-roll reklamy, tedy videoreklamu zobrazovanou před zpřístupněním obsahu, 63 procent si myslí, že by se reklamy měly zobrazovat během přirozených prostojů ve hře či aplikaci a nebo na základě impulzu od uživatele.

Pokud jde o placené aplikace, existoval zajímavý rozdíl mezi uživateli počítačů a chytrých telefonů. Zatímco uživatelé počítačů výrazně upřednostňovali před placenými aplikacemi aplikace zdarma, monetizované reklamou, uživatelé chytrých telefonů byli k placení za aplikace mnohem náchylnější. Z uživatelů desktopu vyjádřilo preferenci placených aplikací jen 13 procent, z uživatelů chytrých telefonů si za aplikaci zaplatí, aby ji měli bez reklamy, 39 procent lidí. U aplikací zdarma uživatelé silně upřednostňují monetizaci reklamou před prodejem virtuálního zboží, a to jak na desktopu, tak na telefonech.

Via AF

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Experimenty Facebooku: Notifikace z news feedu, placené zprávy, emotikony

Při tom, jak velkou má Facebook uživatelskou základnu, si může dovolit neustále podnikat desítky i stovky testů, kterými koriguje svoje budoucí směřování. Nejnovějšími experimenty jsou placené zprávy pro uživatele v Británii, pokus s notifikacemi o počtu nových příspěvků, zavedení emotikonů v příspěvcích nebo plošné omezení počtu pozvánek na události. Zároveň také Facebook představil novinky kolem Open Graph akcí.