Po vzoru Twitteru přišel Facebook včera s novou funkcí, která má uživatelům největší sociální sítě usnadnit vyhledávání důvěryhodných účtů známých osobností a společností. Pro fanouškovské stránky, ale i pro osobní profily, představila společnost “verified” odznáček, znamení, že účet skutečně patří tomu, kým se tváří být.
Podle Facebooku je funkce určena pro všechny celebrity, novináře, vládní a další oficiální orgány a hodnostáře, populární kapely a samozřejmě také společnosti, které mají rozsáhlé publikum. Zda jsou účty skutečné bude ovšem sociální síť podle svého vyjádření ověřovat proaktivně sama a soudě z tiskového prohlášení nebude možné si o ověření zažádat (což se samozřejmě může kdykoliv změnit).
Od Twitteru přitom Facebook okopíroval nejen funkci jako takovou, ale zvolil i podobný vzhled odznáčku. Ten ve chvíli, kdy na něj uživatel umístí kurzor myši, zobrazí text “Verified Page” v případě stránek, případně “Verified Profile”, pokud půjde o běžný uživatelský účet známé osobnosti. První zmínky o ověřených účtech na Facebooku už jsou každopádně staré více než rok, takže si společnost dala docela na čas.