Už pětina reklamních příjmů Facebooku pochází z mobilů

Uplynulo pouhých osm měsíců od doby, kdy Facebook vstupoval na burzu a všichni se báli o jeho mobilní příjmy. Zhruba stejná doba uběhla od prvních nesmělých krůčků sociální sítě v mobilní reklamě. Jaká je situace dnes? Již každý pátý dolar, který sociální síť na reklamě vydělá, je z mobilů.

Ač to může vypadat z dnešního pohledu zvláštně, v době, kdy Facebook v květnu minulého roku vstupoval na burzu, byl největší obavou investorů zvyšující se podíl jeho mobilních uživatelů. Dokáže na nich vydělat peníze? ptali se tehdy analytici. A jak rychle, když zatím žádné mobilní produkty nemá?

Uplynulo osm měsíců a všechno je jinak. Pravda, podíl mobilních příjmů Facebooku zatím stále neodpovídá podílu mobilních uživatelů. Jenomže na to, jak je mobilní byznys sociální sítě mladý, to také není nijak špatné. Podle reportu Kenshoo Social je nyní více než pětina reklamních příjmů Facebooku mobilní, přesněji 20,3 procenta z mobilů a 79,7 procenta z desktopu.

Tato pětina mobilních příjmů je také zajímavě rozdělena mezi jednotlivé mobilní platformy. Zatímco v oblasti mobilů vede Android, ze kterého pochází 71 procent příjmů, v oblasti tabletů je jednoznačná dominance iOS, tedy iPadů, které jsou odpovědné za plných 97 procent všech mobilních příjmů Facebooku z tabletů.

Za dobře vypadající poměr mezi desktopovými a mobilními příjmy je zčásti zodpovědný i rozdíl v ceně mezi oběma typy reklamy. Mobilní reklamy mají podle Kenshoo průměrnou cenu 1,38 dolaru, zatímco na desktopu Facebook vydělává jen 81 centů. Tento rozdíl je mimo jiné způsoben i tím, že reklamy na mobilech mají větší šanci zaujmout uživatele. Zčásti díky malému displeji, kde se tak jednoduše neztratí mezi ostatním obsahem, zčásti díky tomu, že jsou mnohem méně časté, aby uživatele přehnaně neobtěžovaly.

Zjištění Kenshoo Social pak nepřímo potvrzuje i Cowen and Company. Tato společnost podle eMarketeru počítá na rok 2013 s příjmy Facebooku z mobilní reklamy ve výši 1,7 miliardy dolarů, z desktopu 4 miliardy a z Facebook Exchange 300 milionů. Přepočteno na procenta to znamená, že Facebook by během tohoto roku měl z mobilů mít už 28,3 procenta svých reklamních příjmů, což ke 20 procentům z počátku roku podle Kenshoo Social velmi dobře sedí.

Do roku 2018 pak výhled Cowen and Company předpokládá, že zatímco desktopová reklama poroste pouze mírně na 5,3 miliardy dolarů, reklama z mobilů se jí raketovým růstem přiblíží s hodnotou 4,6 miliardy. Příliš pozadu nemá být ani Facebook Exchange, ten by do roku 2018 měl dosáhnout na 2,7 miliardy dolarů.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Infografika: Škodí sociální média zdraví?

Všeho moc škodí, říkávaly zcela trefně už naše babičky. Dostali jsme se dnes do fáze, kdy se to týká i sociálních médií? Lidé provozující lifestylový blog Fix.com si myslí že ano, a na podporu tohoto názoru vytvořili přesvědčivou infografiku.
Přečtěte si více

LittleMonsters od Lady Gaga jsou zajímavým křížencem Redditu a Pinterestu

Jak to vypadá, když si celebrita nechá udělat svou vlastní sociální síť? V případě Lady Gaga jako komunita poctivě fandících malých příšerek, které si v uživatelském rozhraní podobném Pinterestu posílají příspěvky z 90 procent inspirované jejich oblíbenou zpěvačkou. Má ale čím přispět i do světa velkých sociálních sítí určených všem?