Už i chat na Facebooku ovládli smajlíci

Jedním z hitů Facebooku se stal izraelský start-up Facemoods, který od prosince, kdy vznikl, posbíral už téměř čtyři a půl milionu „Likes“ na své stránce pro fanoušky. Doplněk Facemoods je dítětem tří podnikatelů z Tel Avivu, kteří sami nebyli s chatem na Facebooku (v porovnání s Windows Messengerem nebo ICQ) spokojeni a rozhodli se jej zásadně vylepšit.

Že trefili hřebík na hlavičku, dokazuje jeden a půl milionu týdenních uživatelů Facemoods a jejich stále rostoucí počet – ten v tuto chvíli expanduje především na místech, kde se zároveň rozrůstá i uživatelská základna Facebooku, jako jsou Indie a Filipíny. Není velkým překvapením, že podle statistik je osmdesát procent uživatelů ve věku 13 – 34 let.

Smajlíci světu vládnou

Uživatelé Facemoods jsou rozeseti všude po světě – od Spojených států přes celou Evropu až po Asii. Zakladatelé start-upu chtějí, aby jejich produkt přitáhl lidi také tím, že obsahuje slangové výrazy. Na druhou stranu je však prioritou zpřístupnit službu v co nejvíce jazycích (aktuálně deset), a proto obsahuje textu jen nezbytné minimum.

Facemoods jsou kompatibilní jak s Windows, tak s Macintoshem, fungují napříč všemi nejpoužívanějšími prohlížeči a lze je využívat také pro hlavní e-mailové klienty, jako jsou Gmail, Yahoo Mail, Hotmail a AOL. Kromě zpráv na Facebooku doplněk brzy umožní vkládání emotikonů i do statusů. Podle spoluzakladatele společnosti Arnona Harishe projekt živí různé formy reklam, které obsahuje samotný toolbar Facemoods.

Doplněk je možné nainstalovat například i prostřednictvím fanouškovské stránky na Facebooku. Samotné používání Facemoods během chatování je velmi jednoduché – po kliknutí na klasický žlutý obličej smajlíka na spodu chatovacího okna se vyroluje celé menu s emotikony. Na výběr je kromě tradičních smajlíků také několik textových animací či komiksových postaviček s rysy známých osobností (např. Lady Gaga či Diego Maradona).

Společnost si také zakládá na tom, aby personalizovala emotikony pro uživatele v jednotlivých oblastech světa i na základě významných aktuálních událostí – mezi smajlíky proto najdete například i ty, týkající se již skončeného světového mistrovství ve fotbalu. Jediným problémem je, že službu musejí využívat i vaši přátelé, jinak vám nebude při komunikaci s nimi fungovat. S ohledem na vývoj počtu uživatelů aplikace a všeobecnou oblibu smajlíků to však nebude velký problém.

Via IF