Usáma bin Ládin v grafech, tweetech, reklamách

Internetovou smršť provázející oznámení o smrti Usámy bin Ládina jsme pro vás blíže rozebrali v zajímavém článku už včera, od té doby se ale příval materiálů, grafik a statistik na nejrůznější témata ani v nejmenším nezastavil. A protože popsání toho všeho by nám zabralo věky, rozhodli jsme se držet zlatého pravidla „obrázek za tisíc slov“.

Reklamy


reklama na kondomy pro Doc Morris Pharmacies

 



kampaň dánské vlády za bezpečné používání pyrotechniky

 


protikuřácká reklama z Brazílie

 


vítězný plakát ze soutěže Clio Gold

 


portrét z cigaret, opět protikuřácká kampaň

 


reklama na vejce od Pioneer Foods

 

Oblečení a suvenýry


obrovská nabídka bleskově vytvořená na zazzle.com

 


sada triček na lovepastry.com

 


návrh potisku z tshirthell.com

 

aktuální nabídka desítek triček, hrnečků, kšiltovek či nálepek z cafepress.co.uk

 

Přehmaty médií, aneb Obama není Osama


překvapivě častý úkaz záměny jmen Obama a Osama, zde na CNN

 



přežbrept ve vysílání televize Fox

 


tweet od reportérky MSNBC Norah O’Donnellové

 



a pro velký úspěch ještě jednou Fox News

 


k Američanům se přidala i britská BBC

 

Grafy a statistiky


takhle se zpráva šířila po Twitteru podle dat společnosti Sysomos

 


a takhle se vyvíjela aktivita uživatelů

 


podíl mužů a žen na tweetech o Usámovi, opět podle Sysomos

 


zpravodajské servery musely čelit nebývalému náporu uživatelů

 


podobně masivní byly současně i nárůsty poslaných SMS


hledání spojení „Osama bin Laden“ na Yahoo stouplo o 100 tisíc procent

 

Tweety na milion způsobů

Jedno z čelních míst probíhajících diskuzí patří tomu, zda Twitter skutečně stal novým médiem, zda si zaslouží chválu, které se mu nyní dostává, a zda se stane hlavním zdrojem zpráv v budoucnu. Kromě toho ale celý svět sleduje i osud „hrdiny“ (@ReallyVirtual), který jako první nevědomky o akci americké armády napsal, a také stovky a tisíce tweetů s novými informacemi, s výroky celebrit, s konspiračními teoriemi nebo jen různými vtípky.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A další události…

Pokud snad ještě nemáte dost, najdou se i další zajímavé postřehy. Například přestože většinu smetany slízl Twitter, AdWeek poprávu poukazuje také na úspěchy Wikipedie. Dokonce i tato kolektivně tvořená encyklopedie totiž prokázala nečekanou reakční dobu a stejně jako Twitter s informací předběhla tradiční média – nejprve na stránce Osama bin Laden a později na samostatné Death of Osama bin Laden. Ihned poté, co se zpráva objevila, také Wikipedie všechny relevantní stránky převedla do „protection mode“, takže je mohli upravovat jen registrovaní uživatelé s čistou minulostí.

Společnost Zscaler zase upozornila na to, že na obrovský zájem uživatelů internetu bleskově zareagovali také tvůrci malware a škodlivých stránek. Ti prakticky ihned dostali na přední pozice ve vyhledávání svoje odkazy slibující unikátní fotografie nebo videa a nejeden falešný odkaz se pochopitelně objevil také na Facebooku.

A dalo by se pokračovat…