Umění zaujmout. Životopis jako Kickstarter či Google Analytics

Přestože jsou různé originální akce na přilákání pozornosti potenciálních zaměstnavatelů stále častější, zatím jich pořád není tolik, aby se internetovému publiku okoukaly. Navíc se stále objevují nové kreativní cesty, jak zaujmout vybrané publikum. Z našich končin jmenujme například nedávný slovenský projekt takemetosiliconvalley.com a jeho český protějšek jobinsiliconvalley.com. Z poslední doby pak pochází i několik výtvorů, které imitují nebo využívají populární služby.

Analýza sebe sama

Simone Fortunini se zabývá především online marketingem a reklamními kampaněmi, není tedy divu, že Google Analytics jsou pro něj jedním z nejdůležitějších nástrojů. A protože zároveň disponuje slušnými znalostmi HTML a grafického designu, přímo se nabízelo při tvorbě životopisu spojit vše do jednoho a vytvořit interaktivní stránku, která využívá právě vzhled a logiku Google Analytics.

Výsledek najdete na stránce simonefortunini.it, a když si proklikáte jednotlivé kategorie jako zkušenosti, vzdělání, dovednosti či zájmy, jistě uznáte, že je to výsledek velice propracovaný a přesvědčivý. „Mým cílem bylo ukázat obě mé profesní stránky v digitálním světě: dobré chápání technologií a znalosti online marketingu. Snažit se analyzovat mou profesní dráhu jako výkon webové stránky bylo těžké, ale pomohlo mi to získat objektivní pohled na mé dosavadní úspěchy a budoucí plány,“ komentoval to Fortunini.

Jak se prodat přes Kickstarter

Sander Saar je čerstvě vystudovaný v oboru digitální komunikace a hledá práci. Proč se vzhlédl právě v Kickstarteru? Podle Sandera je to symbol úspěchu a inovace ze strany malých společností, který pomáhá lidem plnit jejich sny. Navíc mu právě tento formát umožnil přidat do životopisu i prvky gamifikace a celkově si s ním pohrát. Využívá například interaktivního videa a lidé si také mohou vybrat, zda s ním chtějí jenom zajít na drink, vyzkoušet ho coby stážistu nebo si ho najmout nastálo.

Celá kampaň podle údajů na stránce hire.sandersaar.com končí zítra, zdá se ale, že úspěch už má zajištěn. Serveru Social Times se Sander svěřil, že až dosud mu jeho kampaň vynesla 3000 návštěvníků a více než 15 nabídek na práci či alespoň na schůzku. Místo mu nabídlo například pět startupů a dvě reklamní agentury, v současnosti ale jedná i s několika velkými společnostmi. Takhle se to dělá!

Když chcete vyprávět příběh

Sdílení prezentací přes Slideshare je už v korporátním světě naprosto běžná věc, proč tedy právě touto cestou neoslovit potenciálního zaměstnavatele? Jordan McDonell se rozhodl povýšit životopis na příběh svého života a místo několikastránkového profesního shrnutí připravil několik desítek slidů k neomezenému sdílení. Když nechcete nabídky na nudnou práci, vyhnout se nudnému životopisu zní jako dobrý začátek.

Sám McDonnell ke svému výtvoru řekl, že ho štve obvyklý bezpečný přístup k hledání práce. „Většina životopisů je hrozně jednotvárná a nezáživná, a to není ten typ práce, kterou hledám. Chci něco vzrušujícího a zábavného, tak proč neudělat svůj životopis tak, aby tuto ambici odrážel?“

Najít svůj cíl

Jeanne Hwang letos zatoužila po práci v Pinterestu a tak si o ni také řekla. Jeanne for Pinterest! je pinterestový životopis, který prezentuje jednotlivé zkušenosti a vlastnosti své autorky. Od praxe ve firmách jako jsou Yahoo či Right Media, přes skóre na Kloutu, až po vzdělání, osobní zájmy či adrenalinové zážitky. Pinterestu zároveň napomohlo využití Tumblr či Twitteru, kde také aktivita vyvolala největší odezvu.

Zároveň jde ale o příklad, že ani dobře zacílený a originálně pojatý životopis není zárukou úspěchu. Podle všeho se totiž nakonec Pinterest neozval. S pracovní nabídkou ale přišli jiní, například Francisco Guerrero, zakladatel analytické služby Pintics, která zpracovává data právě z Pinterestu. Jeanne nabídl pozici Vice President of Marketing.

Nebát se experimentu

Určitě existuje spousta firem, které nakonec stejně raději dají přednost ověřenému normovanému životopisu. Pokud vás ale takové firmy stejně moc nezajímají, je historie internetu plná úspěšných odvážlivců. A nemusí ani jít o nic komplikovaného. Třeba takový Eric Gandhi zabodoval nejen u lidí z Googlu životopisem, který vtipně převedl do podoby vyhledávání v Googlu.

Dodnes je často citována i Sabrina Saccoccio, která jako jedna z prvních překopala do podoby životopisu profil na Facebooku a od té doby už takových pokusů byla celá řada – mimo jiné uspěl i jeden z Česka. Včera zase jeden švýcarský iOS vývojář z Flipboardu oznámil, že vymění svůj čas za svezení v Aston Martinu pro svého otce. A svět na to určitě nezapomene, až bude hledat něco trvalejšího. Jít na to zkrátka můžete lecjak.