Události se na FB objeví i jako reklama ve feedu

Facebook provedl ve svých reklamních produktech dvě změny hodné pozornosti profesionálů. Předně, představil novou podobu reklam na události. Za druhé pak konečně do svých reklamních nástrojů přidal tzv. Grid Tool, nástroj, s jehož pomocí určíte, zda v obrázcích není příliš mnoho textu.

Není tomu dlouho, co Facebook proměnil miniaplikaci pro události a jejich podobu pro uživatele. Na tyto změny nyní sociální síť navazuje s úpravami také pro stránky, které události využívají pro své marketingové účely.

Na události bude nově možné odkazovat reklamou i v news feedu. Dosud fungovaly jen v pravém postranním sloupci. To mimo jiné znamená, že plnohodnotné reklamy na události bude poprvé možné zobrazovat i na mobilech, kde je news feed jediným prostorem pro inzerci.

Novou reklamu, kterou bude možné vytvářet jak ze samobslužného nástroje, tak i z pokročilejšího prostředí Power Editoru, doplní nová analytika událostí. Tu v rámci omezeného experimentu už někteří majitelé stránek a událostí měli několik týdnů k dispozici, nyní ji ale Facebook představuje oficiálně a pro všechny.

Analytika bude zobrazovat ty nejdůležitější údaje o tom, kolik lidí událost vidělo či se jí rozhodlo zúčastnit:

  • reach – tento ukazatel vám řekne, kolik lidí někde na Facebooku vidělo odkaz na událost, ať už organický nebo v reklamě
  • views – počet uživatelů, kteří navštívili přímo stránku události
  • engaged – počet uživatelů, kteří si událost uložili, potvrdili svou účast nebo svou účast označili za možnou

Ke zviditelnění událostí také Facebook majitelům stránek doporučuje používat záložku událostí přímo na jejich stránce. Jak je u sociální sítě zvykem, oznámené novinky bude uživatelům postupně zprovozňovat během několika následujících týdnů.

Je toho mnohem víc!

To ale nejsou všechny důležité změny, se kterými Facebook přišel.

Sociální síť se podle zpráv izraelské agentury Fialkov Digital konečně odhodlala k tomu přidat do nástrojů pro tvorbu reklamy svůj Grid Tool.

Jedná se o systém, s jehož pomocí Facebook posuzuje, že je dodrženo pravidlo o maximálně 20 procentech textu v obrazové reklamě.

Obrázky použité pro reklamní kampaně tak nebudete muset posuzovat předem, ale můžete je zkontrolovat i v rámci tvorby kampaně až po jejím nahrání na sociální síť.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Reklamy v pravém sloupci na Facebooku se zvětší

Reklama v pravém postranním sloupci na Facebooku brzy přestane být jen druhořadým doplňkem news feedu. Facebook se rozhodl počet těchto reklam zmenšit, aby je mohl zvětšit po grafické stránce, a sjednotí se také poměr stran obrázků s dalšími formáty. Během testování změny zvyšovaly engagement uživatelů až třikrát.