Twitterové zprávy už lezou i z kopií viktoriánských telegrafů

Steampunková subkultura se nebojí ani sociálních sítí. Britský webový expert Adam Vaughan tak propojil technologie z devatenáctého a jednadvacátého století a vznikl Twittertape, česky asi Twitterograf.

“Twitterograf” Vaughan sestrojil ze starých hodinek a dalších součástek už dávno nepoužívaných strojů. Dřevěný podstavec pak skrývá malou termotiskárnu.

Telegraf se používal většinou k posílání rychlých krátkých informací – o vlacích, cenách akcií nebo zásadních zpráv. Telegraf byl v podstatě takovým nemobilním Twitterem devatenáctého stoleí.

Dnes, 146 let po jeho vynálezu, je považován spíš za cennou historickou relikvii, kterou lze zpeněžit třeba na eBay. “Vždycky jsem byl fascinován historií a navíc tyhle věci mají navíc krásný i design,” tvrdí Vaughan v rozhovoru pro BBC.

Po třech měsících se mu povedlo propojit současnost s předminulým stoletím. “Jsem programátor a dávat dohromady opravdový stroj pro mě byla velká škola,” dodává. Strojek ale nakonec opravdu funguje. Je připojený k počítači síťovým kabelem a sleduje vynálezcův účet na Twitteru každých třicet vteřin.

The Twittertape Machine from Adam Vaughan on Vimeo.

Budoucí verze už by měly mít displej a kontrolní panel, který umožní majitelům tisknout třeba jenom vybrané hashtagy nebo sledování více účtů najednou. Sám byl nakonec překvapen zájmem o jeho vynález. Největší rozruch to strhlo právě ve steampunkové komunitě, která je fascinována kombinací viktoriánské atmosféry a technologií.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Celebrity i vystrašené děti

I když by látky na parodické memy na naší politickou situaci bylo asi dost, tentokrát se podíváme čistě do světa. Na nechutné děti, na Rockyho, na špinavé prádlo, na super vtipnou celebrity přestřelku a také na ultimátní důkaz, že chlapci se bojí sedět v autě řízeném děvčetem již od útlého věku.
Přečtěte si více

Facebook jde po krku LinkedIn, Office i Disku. Už nechce jen bavit, ale být i místem pro práci

Facebook už nebaví být v mnoha kancelářích stránkou, kterou jako první shodíte, když slyšíte zaměstnavatele. Facebook At Work, jak zní pracovní název nového produktu vstoupí na pole pracovních příležitostí, sdílených dokumentů nebo rychlé komunikace s kolegy. Facebook se chce dostat všude a ukrojit z koláče konkurence. Hlavně Googlu, Microsoftu a LinkedInu.