Twitter zvažuje firemní stránky po vzoru Facebooku

Podle informací britského serveru Marketing Magazine by měla služba Branded Pages přinést nový druh profilové stránky pro firemní účty a umožnit marketérům, aby zasílali uživatelům Twitteru zprávy šité na míru. Jde o jeden z projektů, které v současnosti zástupci sociální sítě zvažují ve snaze o nalezení ideálního monetizačního modelu. O tom, že by Twitteru prospěl o něco profesionálnější přístup k prezentaci značek, jsme se ostatně zmínili už v souvislosti kauzou, kdy Chrysleru uteklo na Twitter slovo „fucking“.

Sponzorované produkty se osvědčily, ale nestačí

Na rozdíl od konkurenčního Facebooku, současný Twitter značkám příliš prostoru pro vlastní propagaci neumožňuje. Na své vlastní reklamní platformě má v nabídce tří základní sponzorované služby: Promoted Tweets, Promoted Trends a Promoted Accounts.

Promoted Tweets, které byly spuštěny na začátku listopadu 2010, vypadají jako běžné tweety, ale marketéři platí za jejich zvýraznění širší skupině uživatelů. Takové tweety se vždy zobrazují jako prioritní při vyhledávání na Twitteru a jsou jasně označeny slůvkem „promoted“. Twitter uvažuje i o jejich běžném zařazení do streamu. V této oblasti nicméně našlapuje z pochopitelných důvodů zatím jen velmi opatrně. V tuto chvíli testuje zobrazování sponzorovaných odkazů ve streamu pouze na vybraných uživatelích Hootsuite.com.

Promoted Trends fungují jako prodloužení platformy pro sponzorované odkazy. Sponzorované trendy se zobrazují v popředí seznamu navrhovaných aktuálních témat (Trending Topics), nechybí označení „promoted“.

Kromě firemních účtů zdarma pak nabízí Twitter také takzvané Promoted Accounts. Ty marketérům zajistí, že se jejich firemní účet bude zobrazovat vybraným uživatelům na předních pozicích mezi účty navrhovanými k následování (opět s jasným označením). Konkrétní uživatele vybírá twitterovský algoritmus na základě účtů, které už uživatel následuje, a tedy i podle oblastí, které jej zajímají.

Zmíněné reklamní formáty zaznamenaly ze strany marketérů velký zájem a díky tomu se i zvýšila cena Twitteru na trhu.

Twitter chce firmám ještě víc povolit ruce

Při hledání dalšího reklamního formátu se nicméně Twitter potýká také s neúspěchy. Jen několik týdnů přežil v twitterovské aplikaci pro iOS doplněk Quick Bar, který navrhoval uživatelům aktuální trendy, samozřejmě včetně těch sponzorovaných. Quick Bar, jinak přezdívaný také Dick Bar (údajně podle výkonného ředitele Twitteru Dicka Costola), však zvedl mezi uživateli iPhonu vlnu nevole, protože fakticky obohatil jejich stream o nežádoucí reklamu. Twitter se proto rozhodl Quick Bar z nového updatu své aplikace pro iOS zcela odstanit.

Zástupci Twitteru se neúspěchem nenechali odradit a hledají intenzivně další řešení, které by přineslo marketérům nové cesty k interakci s uživateli a zároveň zvýšilo Twitteru příjmy z reklamy. Podle zdroje serveru Marketing Magazine je v současnosti nejpravděpodobnější variantou, že se bude Twitter inspirovat formátem firemních stránek, jaký přinesl úspěch Facebooku. Firemní stránky na Twitteru mají marketérům údajně přinést především více prostoru pro komunikaci s návštěvníky.

Více místa na stísněném Twitteru

Jsou-li spekulace pravdivé, bude zajímavé sledovat, jakým způsobem se Twitter rozhodne novou funkcionalitu implementovat. Většina uživatelů přichází na Twitter přes jeho oficiální stránky, takže služba může odkazy na nové stránky založené firmami integrovat poměrně jednoduše. Přesto ale mnoho uživatelů začalo využívat také aplikace pracující s twitterovským API a pro úspěch nové funkce bude důležité zajistit funkčnost i tam.

Podle prvních komentářů napříč webem by marketéři rozšíření komunikačních kanálů na Twitteru uvítali. Současný model nenabízí přiliš možností, jak návštěvníka firemního profilu oslovit, a větší prostor pro vlastní dlouhodobější prezentaci nad rámec tweetů by se určitě hodil. Odborníci ale zároveň varují, že co slaví úspěch na Facebooku, to ještě nemusí oslovit uživatele Twitteru.

Uvidíme, zda jsou tyto spekulace pravdivé a co řeknou na novou strategii Twitteru uživatelé, kteří ze všeho nejvíce milují jeho jednoduchost a nevtíravost.

Via MM, RWW, TNW