Pokud se vám nelíbí nový Twitter s většími obrázky, pak vás tahle zpráva pravděpodobně moc nepotěší. Naopak pokud vám směr, jakým se služba v poslední době vydala, vyhovuje, rozhodně čtěte dál.
Editor serveru Mashable Matt Petronzio na svém profilu zachytil jeden z experimentů, které Twitter provádí před celoplošnými změnami své služby. Experiment spočívá v komplexní změně profilu, která ve svém souhrnu připomíná něco mezi Facebookem a Pinterestem.
Testování probíhá v několika navzájem rozdílných variantách, první obrázek je jeho podoba tak, jak ji zachytil server Mashable. Na druhém obrázku je pak sice stejná svrchní část profilu, feed tweetů na profilu ale zůstává stejný jako doposud. Druhý screenshot pochází od reportérky Business Insideru Jillian D’Onfro. Je víc než pravděpodobné, že existují i další testované verze redesignu, které se reportérům zatím zachytit nepodařilo.
Obě zachycené podoby redesignu mají nový společný rozměr cover fotografie, která se roztahuje na šířku a změnšuje na výšku, na 1500×500 pixelů z původních 1252×626. V obou je také profilová fotografie po vzoru Facebooku odsunuta až úplně doleva.
Stejně tak v obou verzích experimentu přibylo na profil nové tlačítko Photos/Videos, kterým lze zobrazit všechny sdílené fotky a videa. To je v souladu se směrem, kterým se Twitter vydal již v loňském roce, a v jehož rámci se klade větší důraz na grafické prvky. Ty byly dříve na službě spíš odsouvané do pozadí ve prospěch textu.
Verze experimentu zachycená Mashable pak ještě navíc mění i stream tweetů na profilu. Ten už nemá jeden sloupec, takže je podstatně širší, a svou podobou připomíná Google+ a Pinterest.
Twitter nemá na výběr, musí riskovat
Jde samozřejmě zatím jen o experiment, a tak není vůbec jisté, že se profily v této podobě skutečně v budoucnu uplatní. Test je ale v souladu s hlavním současným vývojovým směrem Twitteru, a to udělat službu graficky atraktivnější a tím také přitažlivější pro řadové uživatele. Ti se Twitteru v minulosti pro jeho složitost vyhýbali, a soudě podle vývoje počtu aktivních uživatelů, tak trochu to dělají dodnes.
Twitter se tu ale pohybuje na horké půdě. Není totiž vůbec jisté, že mu grafický redesign přitáhne masu uživatelů, která by mu pomohla usmířit nespokojené investory. Naopak by se ovšem snadno mohlo stát, že přílišným posunem směrem do mainstreamu služba přestane být tak atraktivní pro své věrné “geekovské” uživatele, kteří se naučili milovat její klasickou podobu.
Bohužel pro společnost, zvěřejněné hospodářské výsledky v kombinaci se vstupem na burzu a stagnujícím vývojem počtu uživatelů velký manévrovací prostor neumožňují. Twitter se musí dostat do kladných čísel tak rychle, jak to jen půjde, i kdyby kvůli tomu měl riskovat úplně všechno. Pokud to neudělá, jeho šance na dlouhodobou existenci se budou velmi rychle snižovat.