Twitter už umí přehrávat GIF, spor o výslovnost trvá

Oznámením o zprovoznění animovaných GIFů na svém webu a v mobilních aplikacích Twitter znovu otevřel starou debatu. Jak se název obrázkového formátu správně vyslovuje?

Dobrá zpráva pro všechny, kdo mají pohyblivé obrázky raději než ty statické. Twitter oznámil, že začíná podporovat animovaný GIF, který se nyní ve tweetech bude přehrávat jak na webu, tak v mobilních aplikacích.

To je samo o sobě skvělou zprávou. Animované GIFy jsou skvělým nástrojem pro realizaci mnoha kreativních nápadů a soukromým i firemním uživatelům Twitteru dají nové možnosti, jak se blýsknout a zaujmout. Za pozornost ovšem také stojí animace, kterou Twitter jako součást příspěvku publikoval.

 

Všimli jste si, jak se osoba ve videu nejprve mírně přepsala a místo GIF napsala JIF? Jde o nenápadnou nahrávku na další vášnivou diskuzi o tom, jak se jméno známého obrázkového formátu vlastně vyslovuje. Zatímco jedni tvrdí, že G je tvrdé, jako ve slově “god”, podle jiných je měkké a vyslovuje se jako ve slově “gypsy”.

Sám autor GIFu Steve Wilhite sice zastává druhý pohled na věc, to ovšem jeho odpůrce od jejich názoru neodradilo. Před několika dny se mezi ně zařadil i jeden velmi vlivný činitel Spojených států, sám prezident Barack Obama. Ten zakladateli Tumblru Davidu Karpovi potvrdil, že on sám si stojí za tvrdým G. A když to říká i prezident, tak na tom něco bude. Nebo ne?

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Czech Internet Forum: Uživatel se mění

Využívání více komunikačních kanálů, příklon k osobnímu doporučení a čím dál častější akce na sociálních sítích. Tak se změnilo chování zákazníka na internetu. Změňte ho taky, shodli se na jasném doporučení přednášející letošního Czech Internet Fora. Přečtěte si, co radí dělat a nedělat na sociálních sítích i mimo ně.