Twitter uvažuje nad novou metrikou, dosahem tweetů

Jeden ze spoluzakladatelů Twitteru, Evan Williams, se na pondělním diskuzním panelu BuzzFeedu na dotaz o relevanci neaktivních uživatelů uváděných v počtu followerů zmínil o alternativním řešení tohoto problému. Velká část followerů kteréhokoliv účtu na Twitteru jsou totiž buď falešné účty, nebo účty neaktivních uživatelů, kteří na Twitter ve skutečnosti příliš nechodí.

Na otázku, zda by počet followerů neměl zobrazovat jen aktivní uživatele, odpověděl Williams následovně: „Za to bych se postavil… ano, myslím, že je to dobrý nápad.“ U tohoto vyjádření ovšem nezůstalo a Williams ještě dodal, že „vysněnou metrikou“ by pro něj byl údaj o tom, kolik uživatelů tweet doopravdy vidí.

Taková metrika by jistě přišla vhod i marketérům, pro které je údaj o počtu followerů na jednu stranu svazující, aby uspokojili své klienty, na druhou stranu ale zdaleka nevypovídá o úspěšnosti komunikace na Twitteru vše. Pokud by služba místo toho přišla s novou metrikou, která by ukazovala engagement uživatelů, a to ať už u jednotlivých tweetů po vzoru statusů na Facebooku, nebo u účtu jako celku, dostali by profesionálové do ruky mnohem praktičtější nástroj, aby mohli hodnotu správně prováděné komunikace na největší mikroblogovací službě světa prokázat.

Je přitom nepravděpodobné, že by počty followerů zmizely docela. Naopak, pokud by Twitter zároveň uváděl engagement, počet followerů by si svoji dosavadní výpovědní hodnotu zachoval a v porovnání s novou metrikou by byl schopen poskytnout další informace o tom, jak lidé daný účet a jím publikovaný obsah vnímají. Samotná nová metrika by pak mohla vycházet buď ze zcela nových analytických nástrojů, které by sledovaly přímo počet zobrazení tweetů ve streamech uživatelů, nebo například i z počtu retweetů a favourites, které daný účet a tweety z něj získávají.

Via Mashable, VB