Twitter svádí další boj s hejty: uživatele upozorní na závadnou reakci

Twitter začíná zobrazovat výzvy předtím, než lidé odešlou „nepříjemné“ odpovědi a dá tak uživatelům možnost, si reakci více promyslet. 

Technologická společnost uvedla, že spouští funkci, která automaticky detekuje „závadné“ reakce na své platformě a vyzývá uživatele, aby si odpovědi před odesláním ještě prohlédli a případně ji upravili. Uživatelé Twitteru budou mít po obdržení upozornění tři možnosti, jak s reakcí naložit: tweetovat, jak je, upravit, nebo ji smazat.

Nová funkce reflektuje trend, kdy se společnosti provozující sociální média snaží přehodnotit, jak jsou jejich produkty navrženy. V poslední době se řada společností předělat prostředí, které vybudovaly, a kde dochází k podněcování nenávisti, obtěžování a šikaně. Například Instagram vlastněný Facebookem testuje způsoby, jak u své služby přestat zobrazovat lajky. Twitter začal testovat výzvy před rokem a uvedl, že nyní tuto funkci začíná masově rozšiřovat – jako první se výzvy dostanou samozřejmě k anglicky mluvícím uživatelům.

Z testování vyšlo najevo, že 34 % lidí svou původní reakci přehodnotilo, nebo nereagovalo vůbec. Poté, co byli uživatele jednou upozorněni na „závadnou“ reakci, odpovídali podle společnosti v budoucnu v průměru o 11 % méně urážlivě.

Testy pomohly vyškolit algoritmy Twitteru, aby lépe rozpoznaly, kdy je zdánlivě urážlivý tweet jen sarkasmem nebo přátelským žertováním, uvedla firma.

Stále si samozřejmě uživatelé mohou svobodně vyjadřovat svůj názor a postoj, jen zkrátka pod dohledem… To jde, ne? Alespoň do té doby, než Twitter své algoritmy vycvičí natolik, že „závadný“ tweet nepustí vůbec a jeho autora zabanuje.

Zdroj: cnbc.com

Total
13
Shares
Další články
Přečtěte si více

Restaurace předvedla internetový fail roku. Takhle vypadá úplné dno

Pokud vás tahle aféra posledních dnů dosud míjela, je naší svatou povinností vás v tento krásný den zasvětit. Majitelé restaurace Amy’s Baking Company Bakery Boutique & Bistro to hodně zle schytali v kuchařské reality show Gordona Ramsayho, a jak se dalo čekat, odveta veřejnosti za jejich aroganci se v plné síle přenesla i na Facebook, Reddit či Yelp. A co hůř, svou pozornost tam ve svém nezaměnitelném stylu přenesli i sami majitelé.