Twitter Super Follows: nechte si platit za své tweety

Twitter představil dvě velké a zásadní nové funkce: možnost uživatelů účtovat svým následovníkům přístup k dodatečnému obsahu a možnost vytvářet a spojovat skupiny založené na konkrétních zájmech. Jsou to dvě z podstatnějších změn, které se na Twitteru za nějakou dobu udály, ale také zapadají do modelů, které byly populární a úspěšné na jiných sociálních platformách.

Platební funkce nazvaná Super Follows umožní uživatelům Twitteru účtovat followerům poplatky a umožnit jim za to přístup k extra obsahu. To mohou být bonusové tweety, přístup ke komunitní skupině, předplatné bulletinu nebo odznak označující podporu.

Na screenu obrazovky Twitter ukázal příklad, kdy si uživatel účtuje 4,99 dolaru měsíčně za řadu výhod. Twitter to považuje za způsob, jak nechat tvůrce a vydavatele platit přímo svými fanoušky.

Zdroj: Twitter

Nástroje přímého placení v posledních letech nabývají na významu zejména pro tvůrce obsahu. Zmínit můžeme například úspěch platformy Patreon, ale i Facebook, YouTube a dokonce i GitHub spustily přímé platební funkce. Twitter si bude z těchto transakcí patrně brát nějaký podíl – společnost už dlouho brousí okolo nějaké formy pravidelných poplatků, které by jí nabídly nový zdroj příjmů.

Twitter také oznámil novou funkci nazvanou „Komunity“, která se zdá být odpovědí na facebookové skupiny. Lidé mohou vytvářet a spojovat skupiny kolem specifických zájmů, což jim umožní vidět více tweetů zaměřených na tato témata.

Zdroj: Twitter

Skupiny byly pro Facebook obrovským úspěchem (a také obrovským problémem) a mohly by být obzvlášť užitečným nástrojem na Twitteru, protože díky své poněkud rozplizlé povaze může být pro nové uživatele obtížné začít na platformě fungovat.

Zatím není jasné, kdy uživatelé budou moci začít nové funkce využívat. A také není úplně jasné, zda se vážně najde někdo tak oddaný svým hlásným troubám (nebo svým hlásným troubům), že jim bude ochotný za jejich tweety platit.

Zdroj: Twitter, Theverge.com

Total
19
Shares
Další články
Přečtěte si více

Jak se Facebook postupně měnil v otevřenou síť

Začínal to jako uzavřená univerzitní síť. Během devíti let se z Facebooku stala nejen největší sociální síť, ale i marketingový nástroj a zároveň služba, která postupně likviduje soukromí. Změny podmínek služby od roku ukazují, kudy na to Zuckerbergův tým šel.
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Zázraky, láska a další kostýmy

Zázraky se opravdu dějí, našli jsme hned několik nezvratných důkazů. Taky jsme spadli ze židle z posledního kameňáku z Martyho frků a spoustu důkazů o tom, že láska je věčná, zvířatka jsou roztomilá a lidé dělají hrozný nesmysly, ale zároveň jsou docela slušně kreativní… Prostě klasika.