Twitter stanovil cenu akcií pro vstup na burzu na 17 až 20 dolarů

Twitter se chce vyhnout tomu, aby jeho vstup na burzu dopadl podobným propadem, jako u konkurenčního Facebooku. Cenu proto stanovil relativně nízko, v rozmezí 17 až 20 dolarů na akcii. Je ale pravděpodobné, že se rozmezí ještě dočká zvýšení.

Finální upisovací cena akcií Twitteru bude sice stanovena až za dva týdny, 6. listopadu, už nyní ale společnost určila rozmezí, ve kterém se pravděpodobně bude pohybovat. Cenu Twitter prozatím určil na 17 až 20 dolarů na akcii. Vzhledem k počtu akcií, který bude po vstupu na burzu činit 544 696 816, by horní hranice rozmezí oceňovala Twitter na necelých 11 miliard dolarů.

Analytici přitom podle agentury Reuters očekávali vyšší ohodnocení společnosti. U některých se odhady pohybovaly až na úrovni 15 miliard dolarů. Twitter se nízkou cenou chce pravděpodobně vyhnout stejné reakci trhu, jakou si vysloužil Facebook. Tomu akcie po vstupu na burzu loni v květnu začaly prudce klesat, a do konce srpna ztratily polovinu své hodnoty. Nad upisovací hodnotu se vrátily až během posledních týdnů a měsíců, kdy investory potěšily především skvělé hospodářské výkony sociální sítě v mobilní oblasti.

Twitter v rámci vstupu na burzu bude nabízet nejméně 70 milionů akcií, prodej dalších 10.5 milionu bude záležet na rozhodnutí bank provádějících upisování. To by znamenalo, že společnost může vybrat od nových investorů až 1.6 miliardy dolarů.

Aby to ale nebylo jednoduché, řečené rozmezí může Twitter ještě průběžně měnit. Ke zvýšení rozmezí dojde, pokud společnost zjistí, že o akcie panuje velký zájem. Poptávku Twitter zjistí během nadcházejícího dvoutýdenního putování napříč Spojenými státy, v jehož rámci bude od 28. října oslovovat investory. Zvýšení předběžného rozmezí se v případě Twitteru očekává jednou až dvakrát. Cenové rozmezí zvyšoval před vstupem na burzu pro vysokou poptávku i Facebook.

Pokud jde o hospodaření, Twitteru sice rostou příjmy, prozatím je ale stále ve ztrátě. Ve třetím letošním čtvrtletí společnost prodělala 64.6 milionu dolarů.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook chystá nový News Feed, čeká se víc videa a obrázků

Na čtvrtek 7. března svolala největší sociální síť do svého sídla v Menlo Parku novináře na akci, kde má být představena nová podoba kanálu s příspěvky. Pozvánka sice nic víc neříká, něco málo ale naznačuje projev Marka Zuckerberga u příležitosti zveřejnění hospodářských výsledků a také starší zprávy o chystaných plánech a experimentech.
Přečtěte si více

Jak vypadal TheFacebook.com a jeho reklamy v dubnu 2004

Jak krátce po založení vypadal předchůdce dnešního Facebooku, vysokoškolská sociální síť TheFacebook.com, o tom už dnes má tušení jen hrstka tehdejších uživatelů. O to vzácnější je materiál pro marketéry z dubna 2004, který odhaluje podobu služby i nabízené reklamy. Krásná ukázka, kam se může business model startupu během let posunout.
Přečtěte si více

TOP memy týdne: Týden lenochoda

Některé memy zůstávají na výslunní, některé se ve zvláštních časových smyčkách vrací, ale především jich zaplaťpánbůh mraky nových pořád vzniká. Ani dnes nechybí oblíbené kočičky, ale doplňují je i buldočci a znásilňující psycho lenochodi. Koťátka od Disneyho už naštěstí povyrostla (a stejně tak i Emma Watson), aktuální události zastupují Velikonoce a Kim Čong-un a pozor - mezi nejpopulárnější globální memy minulého týdne se dostalo i Slovensko!