Twitter stanovil cenu akcií pro vstup na burzu na 17 až 20 dolarů

Twitter se chce vyhnout tomu, aby jeho vstup na burzu dopadl podobným propadem, jako u konkurenčního Facebooku. Cenu proto stanovil relativně nízko, v rozmezí 17 až 20 dolarů na akcii. Je ale pravděpodobné, že se rozmezí ještě dočká zvýšení.

Finální upisovací cena akcií Twitteru bude sice stanovena až za dva týdny, 6. listopadu, už nyní ale společnost určila rozmezí, ve kterém se pravděpodobně bude pohybovat. Cenu Twitter prozatím určil na 17 až 20 dolarů na akcii. Vzhledem k počtu akcií, který bude po vstupu na burzu činit 544 696 816, by horní hranice rozmezí oceňovala Twitter na necelých 11 miliard dolarů.

Analytici přitom podle agentury Reuters očekávali vyšší ohodnocení společnosti. U některých se odhady pohybovaly až na úrovni 15 miliard dolarů. Twitter se nízkou cenou chce pravděpodobně vyhnout stejné reakci trhu, jakou si vysloužil Facebook. Tomu akcie po vstupu na burzu loni v květnu začaly prudce klesat, a do konce srpna ztratily polovinu své hodnoty. Nad upisovací hodnotu se vrátily až během posledních týdnů a měsíců, kdy investory potěšily především skvělé hospodářské výkony sociální sítě v mobilní oblasti.

Twitter v rámci vstupu na burzu bude nabízet nejméně 70 milionů akcií, prodej dalších 10.5 milionu bude záležet na rozhodnutí bank provádějících upisování. To by znamenalo, že společnost může vybrat od nových investorů až 1.6 miliardy dolarů.

Aby to ale nebylo jednoduché, řečené rozmezí může Twitter ještě průběžně měnit. Ke zvýšení rozmezí dojde, pokud společnost zjistí, že o akcie panuje velký zájem. Poptávku Twitter zjistí během nadcházejícího dvoutýdenního putování napříč Spojenými státy, v jehož rámci bude od 28. října oslovovat investory. Zvýšení předběžného rozmezí se v případě Twitteru očekává jednou až dvakrát. Cenové rozmezí zvyšoval před vstupem na burzu pro vysokou poptávku i Facebook.

Pokud jde o hospodaření, Twitteru sice rostou příjmy, prozatím je ale stále ve ztrátě. Ve třetím letošním čtvrtletí společnost prodělala 64.6 milionu dolarů.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Ovládněte Facebook. Školení na téma reklama, soutěže a správa

Tyinternety.cz spolu s experty ze společností zabývajících se sociálními médii připravily nový seriál pravidelných školení. Účastníkům poskytnou komplexní vhled do fungování facebookové reklamy a tipy pro její využití, návody na pořádání soutěží, správné postupy pro zvládnutí krizové komunikace i přehled o možnostech aplikací.
Přečtěte si více

Infografika: Jak si za poslední rok vedli na Facebooku čeští operátoři

Trojice českých mobilních operátorů se řadí mezi značky, které již plnohodnotně zařadily sociální sítě do své komunikace. Na svých firemních profilech publikují pravidelně a víceméně se jim i daří do komunikace zapojovat své fanoušky. Který z operátorů si vedl v uplynulých měsících nejlépe? Na to se podívala společnost Newton Media a výsledek přetavila do infografiky.