Twitter spustil oficiální test tlačítka „Koupit“

Tlačítko Buy za sebou má zatím řadu více či méně oficiálních informačních úniků. Začátek prvního veřejného testu společnost ale oznámila až včera. V příštích týdnech by se nabídka produktů na Twitteru měla objevit u omezeného počtu umělců, značek a neziskových organizací.

Nákup přes sociální síť bude probíhat tak, že uživatel po poklepání na tlačítko Koupit vyplní platební údaje a adresu pro doručení a vše následně potvrdí. Tím je objednávka odeslána prodávajícímu a uživatel na e-mail dostane její shrnutí.

Pro případ, že by chtěl v budoucnu nakupovat znovu, Twitter uloží jeho platební údaje i doručovací adresu. Každý další nákup se tak stane o to jednodušší, bude stačit klepnout na tlačítko Buy a potvrdit již dříve zadané údaje. Twitter si od tohoto postupu nejspíš slibuje, že se stane velmi populární platformou pro impulzivní nakupování.

Mantra bezpečných údajů

Je ale zároveň samozřejmostí, že všechny tyto údaje lze z vlastního účtu kdykoliv odstranit. Twitter je nicméně slibuje přechovávat v zašifrované formě. Kdyby k nim tedy hackeři přes všechnu opatrnost firmy snad přece jen získali přístup, stejně je velmi pravděpodobně nebudou schopni rozklíčovat a využít. Nemít platební údaje a adresu uložené na Twitteru je sice z hlediska předběžné opatrnosti hodno doporučení, pokud ale společnost využije dostatečně silné šifrování (použité šifrování ale z jejího blogového příspěvku nevyplývá), nemělo by jejich uložení na Twitteru přinášet žádná zásadní nebezpečí.

Po technické stránce budou prozatím prodeje zajišťovat Fancy (@fancy), Gumroad (@gumroad), Musictoday (@Musictoday) a Stripe (@stripe). Nabídka „testujících“ umělců a organizací je zajímavá. Nechybí mezi nimi rapper Eminem či charitativní organizace DonorsChoose.

Pro Twitter jde o velký krok směrem ke stabilnímu hospodaření. Pokud se experiment ujme, a prodej s pomocí tlačítka Buy bude skutečně fungovat, mohlo by to společnosti zajistit nový důležitý zdroj příjmů. Nelze ale zároveň vyloučit, že novinka dále znechutí další z dlouhodobých uživatelů Twitteru, kteří se jej drželi právě pro jeho jednoduchost a dlouholetou věrnost původnímu ideálu ničím nerušených krátkých stručných zpráv.

Diskuze k článku