Twitter skončil historicky poprvé v zisku

Málokdo to čekal, přesto k tomu došlo. Twitteru poskočily příjmy meziročně na více než dvojnásobek a díky tomu se poprvé dostal do zisku. Společnosti také znovu rostl počet uživatelů a ani o jejím úspěchu na mobilních zařízeních není nejmenších pochyb.

Pokud se včera večer někde slavilo, pak to bylo sídlo Twitteru v San Franciscu v Kalifornii. Společnost totiž za druhé letošní čtvrtletí oznámila hospodářské výsledky, které bez velkého přehánění lze označit za její nejlepší v historii.

twitter výsledky

Tak především, doposud ztrátový Twitter se poprvé přehoupl do plusu. Při 312 milionech dolarů příjmů vykázal zisk 0,02 dolaru na akcii. Pokud budeme příjmy srovnávat meziročně, Twitteru se podařilo ve druhém čtvrtletí vydělat o 124 procent víc než loni. Zároveň se podařilo obnovit růst uživatelů, jejichž počet se vytáhl z počátečních 255 milionů aktivních až na 271 milionů. To meziročně znamená růst 24 procent.

Počítače? Co to je?

Ještě lepší zprávou pro investory je, že z Twitteru nyní bez nejmenších pochyb je mobilní společnost. 81 procent příjmů z druhého čtvrtletí pochází z mobilní reklamy, rostl i počet mobilních uživatelů – na 211 milionů měsíčně aktivních. Z hlediska výnosnosti reklamního prostoru se Twitteru podařilo na každé tisícovce zobrazení timeline tweetů vydělat 1,60 dolaru.

Podle účtování GAAP sice společnost byla stále ve ztrátě (0,24 dolaru na akcii), to ale investorům příliš nevadí. Alespoň pokud budeme soudit podle překotného vývoje akciií Twitteru v after-hours obchodování. Akcie společnosti prudce vyletěly vzhůru a v současnosti se drží těsně pod hranicí 50 dolarů na kus, což znamená růst jejich ceny přes 26 procent. Za několik hodin uvidíme, zda si tuto cenu uchovají i po otevření dnešního denního obchodování. Stále ale jde o mnohem nižší hodnotu než 74,7 dolaru z prosince, kdy akcie dosáhly svého dosavadního rekordu.

Třešnička navrch

Nedlouho po zveřejnění hospodářských výsledků se objevila informace, že Twitter kupuje obrázkový vyhledávač Madbits. Startup to píše na své homepage, cenu akvizice ale neuvádí. Twitteru by nákup měl pomoci zkvalitnit nabídku produktů, které nabízí kolem obrázků a fotografií, především samozřejmě vyhledávání.

Total
0
Shares
Další články
Přečtěte si více

Facebook představil Partner Categories, nový způsob cílení reklamy

Po možnostech vytvořit si s pomocí svých vlastních dat nebo dat vybraných partnerů vlastní publikum pro cílení reklamy na Facebooku přichází další, mnohem pohodlnější. Do Power Editoru a API přibudou předdefinované kategorie spotřebitelů, které bude k cílení své reklamy moci využít kdokoliv. Prozatím ale bohužel budou pouze pro uživatele ze Spojených států.